Bromölla....



Vaknade upp till ett otroligt fint Växjö..
Strålande sol på en blå himmel.. vitt och krispigt.. ett vinterlandskap!
Jag som trodde våren var på väg..

En fin frukost innan jag och kära bror åkte ut på en liten roadtrip.
Bromölla.. mc mässa!




Tittat på motorcyklar hela dagen, ställ och hjälmar..
Ja, hade man haft obegränsat med pengar hade det inte varit svårt att shoppa loss :)






Körde förbi Ove´s motor i Olofström på hemvägen..
Där hittade jag mej ett par schyssta Fox googles :) Rosa!!

Han i kassan-
..oj, nu blir du tuffast i backen..

Eh, öhh.. jo..
Hehe.. folk kan vara föör roliga ibland!

En mycket mysig dag med min allra käraste bror..
Lite god mat nu ikväll framför lite Melodifestival!

Nu-
Mätt, glad och trött!



Tänkte faktiskt redan lämna in denna lördag kväll och sova lite!
Måste ladda inför Vasalopps starten imorgon bitti..
Har kolhydratladdat hela dagen.. Så jag tror att jag ska fixa, orka att följa starten imorgon :)




Vackert...






Idag...


.. jag älskar dej!



Underbart att få höra de orden!!

En fin bekräftelse på att någon verkligen tycker om mej, bryr sej om mej, tänker på mej och saknar mej!





Det är fredag och jag känner lite den känslan som alla andra alltid verkar känna då det är fredag..
Ja, att det äntligen är fredag, helg..

Tycker alla mina dagar är bra, måndag som onsdag som söndag..

Men nu känner jag lite det där att det ska bli skönt med helg, lite sovmorgon, sova tills man vaknar. (ja, det gör man ju såklart alltid, men av sej själv.. :)
Denna  vecka har jag nämligen gått upp 3 timmar tidigare än vad jag gjort det senaste året..
Även gått och lagt mej betydligt tidigare än vad jag brukar..

Lite omställning, så jag är lite trött!
Så det är lite skönt med fredagkväll...


Vad ska man göra en fredagkväll?

Jag känner mej lite mosig, som om jag hade varit ute, lite halvberusad, nästan febrig, varm..
Kan inte bestämma mej för hur jag känner mej!

Berusad kan jag inte vara då jag inte druckit annat än vatten ikväll :)

Jag bestämmer mej helt enkelt för att inte göra något speciellt denna fredagkväll..:)


Alla ni andra- gör vad ni vill med kvällen!



.. och gör det bra!!






Till dej..
Jag älskar dej!







Gällivare 1998...



Den 26 februari 1998 rullade skidhemsbussen norrut...


..mot Dundret...



YJSM- kval.. ( yngre juniorer )
Störtlopp och Super G..

Vi körde träningsåk första dagen, första tävlingsdagen blev inställt pga. dåligt väder, snö och blåst!
Känns som om det är ganska vanligt i Gällivare:)

Vi bodde i små rum i något hus.. jag fick dela rum med Stenmark ( ja, lillbrossan :)
Undra varför jag fick det egenltigen? hehe...
Eftersom jag oftast var ensam tjej med alla grabbar så var det bara att gilla läget.. och det gjorde jag ju såklart;)

Träningsåket för min del slutade med ett ordentligt lyft i hoppet, kom fel i luften och landade lite illa...
Så jag kunde varken köra Super G eller Störtloppet .. hade ont i huvudet så det kändes inte värt att köra!
Fick peppa de andra istället.. :)

Minns inte riktigt hur det gick för alla denna helgen...
Men det var alltid någon från skidhemmet som tog hem en medalj :)




Idag är det snart helg, ja så känns denna torsdag.
Jag möttes av lite brev och en ny Åka Skidor tidning nu när jag kom hem ikväll..
Så det blir lite skön, inspirerande läsning i sängen ikväll..





Bara ligga och fundera över vad jag ska hitta på nu, snart, framöver..
Ja, jag tänker skidåknings mässigt..
Vart vill man åka, vart vill jag åka?
Vart bör man åka?

Finns ju så otroligt många fina pärlor överallt..
Jag har ju inte ens sett en bråkdel av allt därute..
Men jag vill!

Jag skulle vilja ha nya skidor och nya pjäxor..
( med tanke på att mina nuvarande pjäxor luktar koskit.. hur kan ett par pjäxor lukta så illa?

Men nu står mina innerskor och vilar till nästa gång med en strumpa med kattsand i.. hehe:)
Hett tips!



Nu ska jag leva i nuet och drömma om framtiden och minnas allt som har varit..


Tillbaka till framtiden...




Tillbaka här efter två veckor i ett vinterlandskap..



Dag 1
Spenderades på ett tåg, lite byten, lite jobbiga tågresenärer, lite kaos på centralen i Stockholm.
Kaos för mej- vardag för de flesta andra!
Lite läsning, ljuv musik och tunga ögonlock..
Möttes upp på stationen i Åre.. möttes av ett vackert, kallt och krispigt vinterlandskap!
Pastan stod på bordet och ett litet glas rött till det!
Aahhh...

Dag 2
Pigg och glad, havregrynsgröt och ägg till frukost, mums..
Knatade upp till kabin, riktigt kallt och hurrvigt, men så fint!
Liftkort hämtades ut och dagen spenderades i VM6, en sväng på skutan, mysig lunch
i Ullådalen..
Vill helst inte erkänna att min åkning inte kändes jättebra..
Kom inte igång, frös in i benmärgen..
Men njöt ändå av att få känna snön under fötterna..

Lite mysig afterski på det, gluwein, lite Takida och EMD på Åre torg..
Träff av gamla vänner- otroligt mysigt!

Broken på kvällen.. Vilken mat!! Grymt mätt men några öl gick ner ändå:)

Dag 3
- 19 grader, förfrös min utsatta sneda näsa och kinden..
Körde på i Olympia, lite mysfika på Fjällgården..

Lite runtstrosande i byn, en pizza och öl på Oliven..

Kvällen ägnades åt att hitta boende.
Det blev lite strul, lång väntan, ingen svarade, kallt, trött, halvless, fick tag på boende, tog taxi, taxin körde fast, mycket packning, trött, seg, hittade en säng, ville sova, full fest, kunde inte sova, somnade, vaknade, ..

Dag 4
Klev upp efter någon timmas sömn, blött på golvet, glas, köket i kaos och inte direkt frukostvänligt..
Första jobbdagen!
Hämtning av gäster, lite väntan, förväntansfulla..
Kallt och friskt!
På med den gula skiddressen, fixa utrustning, träff av mina gäster.

Stående skidåkning på morgonen, underbara förutsättningar:)
Lite biski på det, lugnt och fint..
Eftermiddagen spenderades med underbaraste sitski gäst..



Leende på läpparna..

Flytt till en liten lägenhet bakom Café Villan..
Ensam, trött.. 18.30 sängen och zzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Dag 5
Strålande sol, utvilad och pigg..
Kortsväng i Ullådalen, biski och fullt ladd i Bräcke :)

Kvällsåkning och våffelbuffé i Duved..
Hjortron, blåbär och hallonsylt!!

Dusch, piff, Tisdag= Bygget.. :)

Dag 6
Guldväder, några minus, solen sken så allt var ganska underbart!
Stavisättning, biski i barnbacken..
Eftermiddagen på skutan, första gondolåket för min gäst, första gången på skutan, tog kort, beundrade vyn, njöt av tillvaron..



Lundstrappet, kvällsåkning, ladd, inge folk,..
Fullt ös..
Lite bana, tävling..
Älskar att tävla! Spänning, adrenalin, nervös...

Titta här:
http://vattenfall.kund.nu/2009/02/are-feb-11-alder-0-13-damer-erika-karlsson/?

Dag 7
Snö, snö och snö..
Skidåkning hela dagen med gäster..
En liten sväng på byn, lite mat.. lugnt och skönt.



Skönt trött efter en bra dag i backen!

Dag 8
Sista dagen i Totalskidskolan för denna vecka..
Mycket åkning, lite fika, lite parallell slalom, kramar och diplom.. :)

Lite god mat och vin på kvällen, häng på Dahlboms, lite champagne..
Njuter av Åre livet helt enkelt:)

Dag 9
Lördag, liite sovmorgon, ut i backen, finfint i pisten,..
Checkade Världscupen i Freestyle, puckel..
Galet imponerad, farten, hoppen, känslan, snabbheten..

Lite melodifestivalmys på kvällen, god paj och ett glas rött..
Trevligt sällskap..
Bra dag!

Dag 10
Tillbringades på ett tåg, en station, på en överfull buss, i kalla Mora, på en kina restaurang, en till buss..
Målet och stoppet- Stöten!

Dag 11
Upp och hoppa, ny dag!
Morgonmöte, skidskolan, Stöten!
Privat, lite grönt, lite rött, .. en bra dag och en lugn och skön kväll!

Dag 12
Lite härliga duktiga skåningar första lektionen, en envis men söt liten 4-åring både före och efter lunch.
Avslutade dagen med min mysiga autistiska gäst..
Mycket snö i magen där :)

Dag 13
Onsdag och fullbokad hela dagen.
Fullt ös med charmiga 4-åringen, alpin blå,..

Körde Handikappclinic för skidlärarna på kvällen..
Sitski, skikart, blindåkning, in i nätet ;)..
Lyckat och uppskattat!

Kvällen avslutades med en mysig middag på Brasseriet, Italiensk buffé och lite vin till det :)

Dag 14
Fick mej lite fina friåk på morgonkvisten, nypistat och folktomt..
Sista lektionen med lillkillen.. diplom och en stor mysig kram.
Påbokad lektion med toksöta tvillingpar..
Körde lite carving :)

Eftermiddagen blev det egen åkning..
Åkningen känns finfin!!

Två timmars Handikappclinic på kvällen..

Kvällsmaten på Lyan..
Lyx att slippa laga :)

Dag 15
Fredag igen, veckan gick fort som alltid när man har roligt!
Heldag med en norsk familj, mycket skidåkning, lite varm choklad, lunchbuffé..
Mysig och härlig dag med trevliga gäster!

Middag ute, Tipi med musik och någon öl..

Dag 16
Trysil..
En kanondag!
Riktigt bra åkning, snö, ...
Varm choklad, ostmackor, lite sol, härliga pister, skogsåkning!
Glad och lycklig, härlig känsla, skidorna går bra.. Svängarna sitter! Flyt och grymt grepp..




Trött i benen, ..
Skönt trött!
En dyr öl på after skin:)
Tillbaka till Stöten..

Lite piff, någon öl..
Buffé på Brasseriet.. mycket mat och väldigt gott!
Skön avslutning av en underbar skiddag på Tipi med lite live musik och god dricka:)

Dag 17
Hemfärd..
Hann med många fina åk i WC backen, Branta torget.. på förmiddagen. Mjölkade ut den sista energin i benen!
Lite mat, packade ihop det sista..
Hej då.. och sen rullade bilen hemåt!




Tunga ögonlock på vägen hem och lite fågelholk blev det allt :)






Nu är det " vanligt" jobb igen..
Det är ju bara att köra på.. :)

Lite trött efter all frisk fjäll luft är jag, får jag lov att erkänna!
Mjukstartade denna vecka med jobb kl. 06 till 19.00.. i måndags!

Igår blev det också en hyfsat lång dag.. Upp och hoppade vid 05.15..
Jobb, lite mer jobb, lite semla på Fettisdagen såklart;)

Älskade mors semlor !!



Lite coachbokningar på gymmet och sedan en två timmars kostutbildning..
Vid 21.00 knaprade jag i mej några mumsiga knäckebröd innan jag kröp ner i sängen och somnade gott!

Idag är det onsdag och snart är det läggdags..


Kroppen känns ganska skön men dock lite halvsliten, fast ändå full av energi, men lite trött ibland..
Efter massa fin skidåkning, sol och snö, lite kärlek, god mat, kramar, skratt, svårcharmade, otroligt mysiga, duktiga gäster..

Jag imponeras av viljan, styrkan, känslan, livslusten hos vissa..
Härligt med personer som bara kör på.. laddar, ger järnet..
De med tålamod..

De som inte föds med de enklaste förutsättningar men som lever som om det inte fanns en morgondag!
Det är skönt :)
Det är härligt..
Det gör mej glad...










En snabbis...


Lämnade Åre..

Sitter i Östersund i väntan på en buss som ska ta mej söderut, närmare bestämt Sälen, Stöten..
Solen skiner, strålande vinterväder..

Och här sitter jag..
Måste sitta på en buss i detta härliga skidväder..
Hade hellre varit i mitt skidställ, i Lundstrappet , i en nu skärande sväng..

Men men,,
Livet är bra härligt ändå!

Imorgon och närmaste framtid...


.. kommer jag att åka iväg och gästspela lite. Alltså kommer jag inte kunna vara "här"...

Ni får hålla er till godo med gamla minnen så länge och en längtan efter snart nya erfarenheter och upplevelser och ännu mer härliga tillbakablickar från mitt liv..

Tar min "lilla" packning och hoppar på tåget imorgon bitti. Drar uppåt landet!
Är tillbaka den 22 februari..



Berättar mer sedan :)




Sverige- Ryssland..
Vi hade behövt sätta den straffen, hmm..
Men håll i nu, så går det!

Inget alpint idag så det blir lite hockeysnack istället! Inte fel det heller.. :)

Vi har Alvesta SK div. 2 som ligger tabell trea just nu. Det är tätt där bakom, Mörrum och Osby jagar.
Bland de fyra måste de vara för att kvala..

Vi har Växjö Lakers på 6.e plats och Troja Ljungby på 8:e plats i Hockeyallsvenskan! Tingsryd leder Allettan!
Så ser det ut för kronobergslagen...


12 sekunder kvar..
Sverige har inte besegrat Ryssland sedan april 2007..
Är det dags nu?..
Japp, VINST blev det :)



Denna dag har varit lång...
Låång känns också min packning. Det är så mycket jag ska ha med, och det tar en sådan lång tid för mej att packa.
Förstår inte!?
Men jag packar noga, vi snackar tetris.. :)

Va hemma vid 19.30 tiden från jobbet..
Hockeyn i bakgrunden, datorn som brusar, mitt smaskande på ett mycket gott rött äpple, mums!
Vattnar blommor, skriver, funderar..


Titta in på www.kikans.se  !

Tavlor på Complett Träning & Friskvård..                         ( av kikan´s)




Postlåda till Familjen Svensson..                                 (av kikan´s)




Fjärilstavlor...                                                                    ( av kikan´s )





Schyssta pannband, mössor, halsdukar...             ( av kikan´s )




Du önskar - jag tillgodoser dina behov !!
Kikan´s- Konst för dig...







Keep on smiling!!










Livet är inte de dagar som gått utan de man minns...



Dessa dagar för 6 år sedan, alltså februari 2003...

...hade jag fullt upp med 11 kinder ( barn ) i skidskolan.

Säsongen 2003 arbetade jag nämligen som skilehrerin ( skidlärare, eller skidlärarinna :) i Kaprun, Österrike  i en liten och gemytlig skidskola vid namn Ski Mit Uns!


Kaprun...



Som alltid började vi skidskolan på söndagen och körde på till fredagen. En hel vecka, hela 6 dagar med gäster från hela världen.
Just denna vecka hade jag som sagt lite barn.. eller lite och lite.. 11 stycken i samma grupp i den åldern kan jag tycka är liiiite för många:)

Vi samlas alltid vid skidskolan som ligger nere i byn. Sedan tar man sin grupp till lite olika ställen beroende på hur duktiga de är..
Första steget är att vara kvar i byn, vid sammelplatz, vid lekplatsen..
Andra steget är Lechnerberg ( väldigt flacka, låånga fina nybörjarbackar, ligger inte långt från skidskolan, fortfarande nere i byn i själva Kaprun.. Antingen tog man en liten promenad dit eller den lilla skidbussen...
Tredje steget antingen glaciären eller Maiskogel...

Mina "barn" och jag tog den lilla skidbussen till Lechnerberg..
Hoppar av längst upp vid toppen av backen, för att börja dagen med första åket innan liften..
Det är riktigt svårt att räcka till.. två armar till 11 barn med ganska många olika viljor..
Sedan skidor på det.. kan gå riktigt snabbt att tappa bort både en och två.. hehe..

Lite gråt och spill får man räkna med..;) men redan andra dagen åkte alla utom två helt själva, plogade och fixade liften.
Kände mej mycket nöjd:)

Riktigt härligt att se alla dessa småknattar i backen, i racerplog.. Och alla glada och stolta föräldrar!

Den veckan innehöll lite tårar att börja med, med tillslut många glada miner och härliga skratt!!

Sista dagen avslutas alltid med tävling i backen och sedan avslutning på ett hotell i byn..
Där alla gäster under veckan samlas, barn, föräldrar och syskon.
Det blir prisutdelning, diplomutdelning, applåder och såklart massa mysiga kramar.

Jag vinkade fram alla mina barn, berättade om hur vår vecka hade varit och hur duktiga alla hade varit och hur kul vi hade haft ( allt detta på tyska) Minns första veckan jag skulle stå där framför alla och kände ju att min tyska inte var den bästa då, hehe.. blev allt lite fel, men alla tyckte bara det var charmigt, så det var bara att fortsätta le och prata :)

Många kramar, presenter och dricks blev det det veckan, en lyckad vecka!!

Förutom jobb så var det egen skidträning innan lektionerna, vi hade längdåkning, det var middag med skidskolan mitt i backen, rodel ner efter det- livsfarligt, men såååå kul!
Det var party, det var big air show och mycket lite sömn..
Fattar inte hur jag orkade?!

Veckan avslutades med lite party på vårt uteställe Baumbar (den enda nattklubb i kaprun)
Min jacka blev stulen, min skidjacka, plånbok och allt.. riktigt jobbigt!
Blev riktigt förbannad..
Sprang runt och letade, gick ut.. skulle gå in igen.. och då möter jag en kille med min jacka under armen..
Skojar du att jag blev paff, men sjukt glad och grymt förbannad på denne kille..
Slet åt mej jackan samtidigt som jag skällde ut han, .. rablade upp alla dumma ord jag kunde komma på, på både tyska, svenska och engelska, haha..


Är det vackert eller är det vackert ?!....



Allt slutade gott!!




Februari idag.. nu, 2009 !
Träning på förmiddagen, lite lunch efter det!

Satt som på nålar under herrernas Super G..
Inte för att jag hade förhoppningar om någon svensk placering.. Men hur banan var, hur de laddade, körde ur, flög från port till port..
Läskig bana.. såg ni hur brant det var?.. hur isigt det var?
Burr, blir nervös bara av att tänka på det!

En värdig vinnare i Didier Cuche..



Härlig bronspeng till härliga Svindal!

Säsongen över för Lindell- Vikarby- korsbandet av!!
Hur tungt, tråkigt och bistert känns inte det?

Suck...


Lite glada minnen från VM i Åre 2007..




Lite mer shopping stod på schemat denna dag.
Lite City Gross, Media Markt, Tassar och Morrhår- gu va mycket roliga fiskar det finns! Nästan så man vill köpa akvarium:)

Möte på gymmet blev det sedan..
Jobbar där nu kvällstid som Träningscoach.. men kommer att ta extra timmar där framöver. Så det blir ytterligare 12,5 h timmars arbete i veckan..
Work work work... :)

Hem och tvättade, manglade, åt havregrynsgröt (surprise:), flyttade över massa foton från bärbara datorn till denna, laddade in massa ny musik till mobilen, lite pyssel, lite pack.. och lite annat smått och gott!
Fullt upp :)





Avrundar med denna... till alla er som  längtar efter sol och värme!!




Tidigare misslyckande är vägvisare till kommande framgångar...



Det får vi verkligen hoppas..

Dagens VM start i Val d´isere,  damernas Super G var super svårt och det slutade väl
inte som någon av oss hade hoppats på?!





När fransyskan stakade iväg som första åkare började jag bli lite nervös. När sedan åkare efter åkare åkte sämre, körde ut, körde bort sej, körde fel..  Då fick jag känslan av att den som kan klara detta är Vonn, men Anja och Vikarby kommer fasen inte fixa det..

Riktigt tråkigt att jag hade rätt..
Jag hade lite förväntningar, lite medaljkänningar..

VM i Åre 2007 !!
Jag var där!
Vilken stämning, vilket ös.. vilken känsla..
Förväntningar, alla på helspänn, jubel, medaljer!!

För min del var det kära återseende med fina gamla vänner, nya vänner, after ski, skidåkning, party party, finfrukost på Åre bageri, en del besök på systemet, tävlingar, gluwein, lite mer party, fler vänner, Tärnavänner, kalla fötter vid målfållan, varma fötter efter ett par öl, härlig stämning på läktaren i Anja klacken, ombyte i bilen, min packning i icakassar, hehe..
Mycket roliga dagar!!


VM i Val D´Isere har ju bara börjat... :)
Laddar redan för morgondagens Super G. De snackade om att herrarnas bana bestod av ren is till skillnad mot damernas som det i vissa svängar va lite löst..
Spännande värre !!

Är med lite på Pillans tippande..
Maier, Bode.. Sedan får Järbyn gärna göra sitts livs åk:)



Men VM är ju ett skrällarnas tävling!!



Mellan förhoppningar och besvikelser så har dagen tillbringats lite på stan med kära mamma.
Frissan först, lite shopping, en liten god smörgås på Askelyckan..
Lite jobb på gymmet efter det och sedan egen träning. Biffar för fullt och känner hur stor och stark jag blir!
Härligt!!

Hemma väntade massa foton som jag framkallat.. Gjorde min beställning i fredags, snabba ryck, det gillar jag!

Oh jajjemän.. självklart blev det min dagliga dos havregrynsgröt :)

Ska börja packa lite då jag på fredag morgon tar tåget till nordligare breddgrader...







Go Go Anja....








Önskar man andra framgång- mår man själv väl!!



VM-dags...
Imorgon drar det igång.. KUL!

Hoppas alla knyter ihop säcken och drar in lite medaljer..
Ska bli roligt att se om Lindell-Vikarby kan få till det.. Om formen håller i sej..
Om Anja kan bita ihop käkarna lite hårdare och se till att åka snabbast hela vägen som hon visat så många gånger..
Om Hargin kanske kan få till två andra åk...
Om Byggmark kunde äga som han gjorde då han satte sitt namn på kartan!
Om Markus Larsson bara vaknar upp imorgon som en ny, hel människa..

Hoppas hoppas...

Jag ser verkligen fram emot kommande dagar..


Idag har det ju varit Våtmarkens dag!!
Jajjemän, hoppas ni firade den ordentligt :)

Tycker nog kanelbullens dag och fettisdagen är snäppet roligare!

Annars har dagen flytit på fint med strålande sol här i Växjö och ett par minusgrader har det allt varit.
Blev stan en liten sväng, fyndade lite på rea igen.

Min kära lilla garnbutik försvinner så idag var jag och shoppade upp en hel del roligt! Va ute lite i det senaste laget märkte jag av de tomma hyllorna.. ( alla tanter hann före, shit :)
Men kom hem med en full påse av pälsoludd garn...
( förstår att det bara är jag som kan vara glad för en sådan grej, hehe :)

Mor och jag försökte förgäves att borsta monstret, men även att vi använde vår fulla styrka kunde vi inte bemästra henne..
Låt toverna ta henne!!

Gymmet såklart och kesoknäckebröd efter det, framför Lipstick Jungle och mitt virke i högsta hugg!





                    Nu laddar vi till VM, kom i stämning..

  ( blundar och förflyttar mej till snötäckta alptoppar...)


Guten nacht, bis morgen!!





Mycket få människor lever idag- de flesta gör förberedelser för att leva i morgon...


Och jag lever i dåtid..

Nä, jag försöker leva i nuet och ta till vara på varje dag..
Men det är ändå lite svårt att leva varje dag som om det vore den sista..

När jag kollar min "sparbankens elevkalender 96-97"... ser jag att denna helgen, 1 februari var det iallafall fullt upp.

På schemat stod:
* frallutkörning ( stackars kära mor, upp tidigt, ner och hämta frallor och köra ut till alla kunder.. jag sprang, ringde på, hängde frallor på dörren hos vissa.. Jag hade iallafall ett mål: Gothia cup till sommaren!!
Snälla mor som ställde upp. Ja, jag är lyckligt lottad.. Två underbara föräldrar som alltid ställt upp!

*
DM helg i Vetlanda, alpint!
Storslalom.. Blev vinst för min del, jihoooo!!

* Vi hade kina-möte i skolan ( ett skolarbete om Kina )

* Det var inomhuscup, fotboll i Kvillsfors.

* Ring ett ! En typ av damhockey som kom, men va jag förstår försvann det lika fort. Med avsågad hockeyklubba, alltså helt utan blad, och istället för puck spelade vi med en gummiring. Reglerna va jag minns var snarlika vanlig ishockey. Det var roligt men inte helt lätt att ta emot en passning, då man på ganska kort tid skulle pricka in klubbskaftet i det inte alltför stora hål i gummiringen..
Vet faktiskt inte vad som hände med den sporten sedan, har inte hört eller sett något efter det.

Tanken var god.. Men enligt mej själv så ska det vara så ska det vara!!
Ska man spela hockey så ska det vara riktigt hockey.. Även att vi tjejer aldrig kommer att få ha någon närkontakt, kroppskontakt, tacklingar i någon sport..
Vilket är synd..
Svårt att spela hockey och innebandy utan att nudda varandra, kan jag tycka!!

Men alternativ finns ju.. boxning, rugby! Ja, om man känner att man vill smälla på lite:)

Boxning.. ja då vill man ju se till att man är bäst! Annars känns det ju som om att det kommer att göra föör ont!


Helgen var fullspäckad, frågan är hur jag hann med allt!?
Minns att det var fullt upp den tiden, det var mycket i skolan, det var fotboll, det var skidåkning, det var kompisar, det var lite disco, det var försäljning av diverse saker till skolresor och dylikt osv osv..


Virserum.. det lilla samhälle i Hultsfreds kommun...





Söndagkväll.. nutid!

Efter ett skönt bad sitter jag här vid datorn och fixar lite..
Det har varit en lång och bra dag idag..

Härlig förmiddag med mycket glädjande VM besked från brudarna, Anja och Jessica. Blir spännande i veckan.. Längtar!!
Desto knasigare på herrsidan..
Byggmark måste tänka om.. gör om - gör rätt!!
Uppenbarligen funkar inte slugger stilen längre... hmmm..

Synd dock!!

Lite makaroner och makrill på det, smaskens!!
Letat skidstrumpor ett tag nu och fann några bra på Stadium...

Ett biobesök på det..
" I taket lyser stjärnorna"...
Mitt i ett hav av gråtandes, snyftandes, snorandes och fnittrandes fjortisar ( eller så var de 16-17 år, va vet jag?!)
..där satt jag!
Kände mej återigen gammal.. hehe... men visst kunde man väl känna igen sig!

Hade jag suttit hemma ensam uppkrupen i soffan hade jag garanterat också lipat..
För jag kände att jag fick hålla inne tårarna...

Ännu en påminnelse om att ta till vara på allt och inte ta allt för givet...
Utan man ska vara glad över det man har, och inte sakna det som man inte har!!

Kanske ska försöka uppskatta allt lite mer...

Efter att ha suttit i biostolen blev det gymmet.. mycket skönt!!
Lite havregrynsgröt på det..

Och här är jag nu..








Ingen har valt sitt öde. Därför kräver ödet att vi alltid skall vara redo!







k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0