Fredag hela kvällen..



Tröttheten kom över mej som en snöboll rätt i ansiktet..

Men tur att det är fredag då:)
Det är fredag hela dagen och hela kvällen.. fantastiskt!!

Träning imorse och en härlig längdtur i skogen efter det, mycket städ och en långpromenad.
Dagen har varit bra och jag har träningsvärk i alla mina muskler känns det som..
Då blir man ju lite seg i kroppen. Hamnade i en sorts koma för någon timme sedan.
All energi bara tog slut..

Motorstopp, haveri liksom..

Men jag har tränat bra den här veckan och rört på mej mycket, därav träningsvärk och denna seghet i kroppen!
Även mycket frisk luft har jag insupit och det vet ju alla att man blir mosig utav:)

Har varit helt underbara fina vinterdagar denna veckan..
(går väl knappast ta miste på det, då jag inte kan sluta ta kort på allt detta vita överallt:)


Igår blev det lite jobb först innan jag cyklade 30 minuter och tränade biceps.
En härlig längdtur med voffsen i skogen efter det och lite lätt snöskottning:)

(Vi skrämde upp en liten tjej vid skolgården.. bara synen av "lilla" Lisa gjorde så att hon började storgråta, stackar´n:)

Kålpudding till lunch vilket smakade mums!

På eftermiddagen blev det en skön, pulsande långpromenad i snön..

Mitt virksug håller i sig så jag åkte iväg till Alvesta för att inhandla garn.
"Min" garnbutik här i stan la ju ner förra året till min stora förfäran..

Men nu har jag hittat två garnaffärer i Alvesta.. Så jag shoppade loss:)



Väldigt kul att gå runt och titta och känna på allt garn.
(det skulle någon sagt till mej på högstadiet då jag hade syslöjd och hatade det mest av allt)


Tillbaka till Växjö och till gymmet.
Körde ytterligare ett gympass, axlar, underarmar och vader.. (vader är hopplöst att köra då träningsvärken infinner sej typ innan man börjar, hehe:)

Möte vid 20.00..
Complett har fått nya ägare och det ska göras om.. verkar bli riktigt bra!
Kul!!
Complett blir IS Fitness.



Ja, nu är det fredag som sagt och det känns väldigt skönt.
Jag har nybakat bröd så det blir två finfrukostar i helgen, bara det är ju värt ett leende.

Jag har massor av härligt garn i alla dess färger och i olika päls och ludd kvaliteér.
Jag har diskat upp, det är hyfsat rent här och jag ska bara hänga i tvsoffan hela kvällen och vila mina "gamla" ben och softa.

Mysigt mysigt!

Blir väl en kopp te och en skiva nybakat bröd med min egengjorda blåbärsmarmelad lite senare.
Den är fantastiskt god:)

Nu ska jag njuta av helgen..




Fredagstips:
Gör inget måste ikväll, känn bara lugnet!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0