Snöviken i Höllviken med Thaiviken..



Hemma nu efter en ganska lång dag idag..

Tog fram mina gamla offpistlängdåkningslagg och begav mej ut i skogen med Lisa. Hon tyckte jag var riktigt märklig med dessa plastspett under fötterna.. Efter att ha knagt lite på spetsarna och hajkat lite på bakändarna så hoppade hon förnöjt bredvid:)



Lite svåråkt får jag väl säga därinne i skogen.. men mycket roligt:)
Hittade ett par faktiskt ganska branta nedförsbackar..

Lisa fångade en mus som hon sedan kastade iväg ut i lössnön.. smart som den var låg den stilla djupt därnere i snön.. rädd för att det stora Lisa monstret skulle mosa den med sina labbar.

Jag räddade den lilla musen från dess slemmiga käftar.




Gårdagen spenderades i en skön fotölj på Jordvändevägen framför Vinterstudion, efter allt för få timmars sömn.
Härligt god söndags frukost i goda vänners sällskap:)




I förrgår var det lite sovmorgon i Höllviken innan det skulle upp och fixas lite för dagen och kvällens kalas.
En god frukost, lite matshopping, lite piff..
Det skulle göras pannkakstårta och jag stod för garneringen, blev fint! (och såååå gott)

Pling, klockan 15 kom de första gästerna, min kära vän fyllde 29 år!
Det blev paj, tårta, godis, snacks, öl och vin..

Blandad kompott av människor, blandad dricka och massa mums..
Vi tillbringade kvällen ute i den inglasade altanan, det blev som högst 10 grader med den lilla värmegrillen.
Men med massa filtar, kuddar, kaffe med baileys och väl kyld öl så var det väldigt mysigt:)

Blev en sen kväll, natt..
Vid 04.30 så blev det sängen efter en lång musik quiz som jag tror att jag faktiskt vann, hehe!




I förrförr går var det en härlig dag..



Börjar att bli riktigt mycket snö uppe på Högstorpstoppen..





En skön dag med en god semla, tåget ner till Malmö och en mysig fredagkväll med bästa vänner!



Nu blir det en skön dusch innan jag kryper ner i sängen..


Helgens bästa mums blev helt klart pannkakstårtan!!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0