Årskrönika..2009!

Året som gått..



Nyåret firades in i Dalarna, i Stöten!
Vaknade pigg och glad på nyårsdagen för att ta emot min lilla påbokade gäst från dagen innan. Höll till i barnbacken och vi försökte oss på både svängar, stopp och liftåkning!

Hade skidlektioner både fredag och lördag. Även det var påbokade lektioner..
Då måste man ju göra ett bra jobb:) Det var carving i World cupbacken och ski cart i mormorsstörtlopp.
Det var kallt, - 20 grader häruppe på Stötentoppen. Nere i byn var det -26 grader!

Året som gått innebar en hel del arbete.
Massa coachningar på gymmet, måste vara uppe i en 200 bokningar nu snart!
Mycket träning och en hel del firmafester:)
Kick offer, sommarfester, julfest, lucia.. ja, det går att fira det mesta:)

I februari tog jag tåget upp till kalla Åre och åkte lite skidor med min kära syster. Fick några fina dagar tillsammans med lite åkning, after ski och god mat.
Lämnade henne vid tåget och jag stannande kvar en vecka för att jobba i Totalskidskolan.
Hade mysgäster hela veckan med finväder och härlig egen åkning på kvällsåkningen:)



Tog mej direkt ner till Stöten för att fortsätta jobba i skidskolan där. Det blev olika privatlektioner med härliga gäster.
Kämpade på med en väldigt envis autistisk kille men dock så härlig:)
Blev många svängar i barnbacken och även bra ladd i vågorna!!

Hade en liten släng av kräksjuka... tappade ett par kilo!

Blev en sväng till Stockholm, en liten snabbvisit i huvudstaden.

I april var det dags för Åre igen.. Nu väntade lite härlig vårskidåkning och sol:)
Firade påsk och njöt av tillvaron.
Va ledig och bara hade det skönt!



Blev dock en tråkig tur med ambulans till sjukan en natt med min vän.. Det slutade bra och det kändes skönt att jag fanns vid hennes sida.

Vi var i Bydalen och körde Special Olympics i blåsten.

Jag lämnade en del blod.. ( som förövrigt alla som kan borde göra!!!

Kolmården i Norrköping fick sej ett besök.



Det blev lite freesbeegolf, minigolf och "vanlig" golf..

Blev många fina sommarkvällar på balkongen.

Midsommarafton firades i Läckeby och i en annan liten håla utanför Kalmar:)
Resten av den helgen campade vi på Öland, lyxcampade med husbil!!

Blev en lördagkväll på Hultsfredsfestivalen med Winnerbäck och Thåström.

Hade många fina dagar och kvällar ute i sommarstugan.
Fint fiske, vi drog upp bra många gäddor, sköna kvällsdopp, och bara sådär mysigt hela tiden.
Jag var liksom upp över öronen förälskad hela tiden, haha:)



Det blev mycket tennis, promenader och goda glassar i solen.

Jag provade wakeboard för första gången, ojoj, vilken grymt härlig och rolig känsla!!

En otroligt skön Ulf Lundell konsert i slottsruinen.



Det blev ett bröllop i Bollebygd.

Vi fiskade kräftor och drog upp flera storgäddor:)



Vi hämtade upp en liten Lisa på Gotlandsfärjan. Spända och förväntasfulla stod vi där och väntade..



Bolt sprang in lite världsrekord!!

En av våra kära sitskiåkare avled tragiskt på hösten i cancer. Livet är orättvist och kommer så alltid att vara..

Min kära lilla mormor somnade in en natt i september..

En mysig weekend i Göteborg med Winnerbäckkonsert och hotellfrukost:)

Det var hundkurs, tandläkaren, fotbollsmatcher,..

Det blev en liten semestervecka på Cran Canaria..



Det var julfest med gymmet, det var födelsedagsmys och det blev en till vecka i Åre innan året var slut.
Det var familjemys på julafton och härligt nyårsfirande i Italien..


Ja, det har hänt en hel del mitt i allt jobb och alla vardagliga rutiner.

Jag tänker mej att jag varje år ska komma till något nytt ställe, att alltid upptäcka och se något som jag inte sett innan. Att prova något nytt och att träffa nya människor.


Detta året 2009 så blev det en liten visit till Bollebygd och ett kärt återbesök till Kolmården.
Även två helt nya resemål i Cran Canaria och Cervinia i Italien.
Jag provade på wakeboard och jag minns allt att jag testade någon inlagd sill i somras:)
Så mina delmål har jag klarat av med bravur!

Jag har även köpt två par nya skidor..
Ett par begagnade av, Julien Lizeroux, VM silvermedaljör 2009.. så de skidorna tycker jag går ganska så bra, hehe!
I love them!!

Jag tycker att jag har tagit hand om mej själv genom att träna, vila och äta bra!
Jag har varit glad under året men minns att jag har gråtit en hel del, lite för mycket gråt och hjärtsmärta kan jag känna såhär efteråt.

Så detta året ska jag satsa än mer på lycka och glädjetårar istället för ledsna tårar och hål i hjärtat!

Det har hänt en del tråkiga och sorgliga saker under året, men man måste gå vidare och vissa stunder här i livet kan vi inte undgå.

Jag har träffat nya människor, haft härliga gäster i skidskolan och speciella kunder på gymmet.

Jag har lärt mej nya saker om andra och även om mej själv.. 



Nu är det dags att ladda för detta nya året, sätta upp mål och leva i nuet!
Jag tror och vet att det kommer att bli ett bra och roligt år.
Funderar på saker jag vill göra, ska göra och hoppas få göra!

Nyårslöften är aldrig något som jag hållit på med..
Jag tror mer på delmål och mål som du sätter upp för dej själv hela tiden i ditt inre!



Vad vill jag 2010??

Jag vill vara glad och frisk!
Jag vill åka mycket skidor!
Jag vill umgås med dem jag älskar!
Jag vill lära mej lite italienska!
Jag vill åka till Canada och åka skidor!
Jag vill smycka min kropp med ännu en tatuering!

Det är mycket jag vill men jag tänker inte delge allt här inte;)

Jag vill egentligen ganska mycket..
Så det är bäst att jag sätter igång:)





Dagen idag (8 januari) är en bra fortsättning på 2010..














Önskar dej också en fortsatt underbar och härlig fortsättning på detta nya året..








 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0