Vinter ute, vinterstudion inne!

13:45...



Här sitter jag inomhus och tittar ut i fönstret på ett härligt vinterväder!
Jag är förkyld och försöker snabbt krya på mej genom att vila och mysa härinne framför Vinterstudion:)

Det är storslalom, störtlopp och längd.
Anja körde precis in på en fjärde plats. Härligt!!

Tror knappast att grabbarna klarade sig in till andra åket i branta Adelboden. Där krävs det grepp och tajming!!

Jag låg i soffan, under filten och blev riktigt nervös.. Vet inte varför, men jag fick den där känslan i magen som man har precis innan start. Då allt känns helt galet, man tror inte man kan någonting, man är laddad, man vet knappt vart man är men ändå så konstigt fast besluten om att man är en vinnare..

Nu sitter jag med torgvantar (sådana utan fingrar liksom:) här vid datorn. Får inte upp någon vidare värme här i lägenheten.
Är som liksom kallsvettig om händerna. Vet inte om det beror på förkylningen eller om jag är i något nervöst tillstånd, hehe:)

Vaknade inatt av att jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Gick upp och tog mej en tablett för att sedan krypa ner långt in under duntäcket.


Nu är det snart dags för lite julig lunch. Blir nog de sista köttbullarna, prinskorvarna och rödbetssalladen idag.
Tycker absolut att december försvann alldeles för fort.
Jag hann inte alls tröttna på tomtarna eller bli för mätt på all julmat.
Jag hann ju knappt med känns det som..

Visst, jag drog ju ifrån julen redan på annandagen för att börja mitt nyårsfirande men jag hade gärna kommit hem för att fortsätta fira lite jul:)
Jaja, mina tomtar får nog iallafall var med ett tag till..



14:56..

Julmaten smakade mums mums!

Nu har jag varit ute i den friska luften en liten sväng. Kände att jag behövde lite ny kall luft i mina lungor. Blev en kort promenad men hann få upp värmen i kroppen och få till lite röda fina äppelkinder:)
Det ploppade upp små mössor i var och varannan upplogad snöhög härute, mysigt!

Anja slutade femma i dagens störtlopp efter vinnande Vonn. Dubbelseger för henne och nu kommer hon vara farlig i OS.
Herrarnas storslalom blev tillslut helt inställd i all den dimman. Men vilket publikröj:)

Hoppas på lite framgång i morgondagens slalom!!

Det är kallt i Tärnaby där ÄJSM håller på att avgöras! Har inte hört någon rapport från dagens tävlingar men i torsdags hade de -37 så det gick inte genomföra någon tävling!




 Nu ska jag mysa ner mej i soffan, med en stor kopp te framför mej och Vänner i dvd:n..







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0