Ha mod att vara den du är och tappa inte modet för att du är den du är..



Ingen sol idag, inte ute iallafall..
Inombords tittar den fram:)



Funderar på min framtid.. vad vill jag göra?
Vad vill jag egentligen bli när jag blir stor?



Jag mailar och svarar, frågar och funderar, kollar och söker..
Spånar på vad som finns..




Det finns ju hur mycket som helst att hitta på!
Men det svåraste är ju att välja.. och att bestämma sig!



Utmanande att få ihop det.
Ska man resa iväg måste man ju veta lite vart man ska ta vägen när man kommer hem.
Vart man ska göra efter det och efter det och efter det..
Även om det säkert dyker upp en massa på vägen så måste det ju finnas en back up.



Det måste ju finnas en plan, en planering..

Det är just den där planering jag sitter och funderar över.
Att det ska lappas ihop, ett pussel som ska läggas.



Jag pratar inte om en lång planering.. ingen utstakad plan för hur min framtid kommer att se ut.
Tror att det kan vara farligt att planera för mycket i förväg.. man vet ju aldrig vad som händer.
Det handlar ju mer om att drömma och visualisera..



Man måste våga drömma..

Hoppas och längta..
Leva nu men ändå se fram emot vad som komma skall!



För varje dag som går, ja eller för varje år som går så vet jag egentligen mindre om vad jag vill göra..

Jag skulle vilja sy ihop min egen tjänst..
Den skulle innefatta fys och träning, lycka, skidåkning, hälsa, avslappning..

Skulle bo bland alper eller fjäll, vinter med massa snö, puder dump för jämnan, sol och en fantastiskt vår, en varm och underbar sommar med hav, sjöar, kärlek och partaj.. en färgsprakande vacker höst, människor jag älskar runt omkring, bästa vänner och personer som ger mej energi och som gör mej glad!
Glad, pigg och frisk..
Skulle resa, se nya platser, träffa nytt folk..

Jobba för att man älskar det man gör..
Hjälpa och vägleda andra.. peppa..
Få beröm och cred för det man gör!

Bli uppskattad och älskad varje dag.







Ja, men nu vet jag ju vad jag skall göra:)

Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre besvärligt!








Det är aldrig målet, utan resan som är meningen med hela färden..



 



Kommentarer
Madeleine

Bra skrivet!!! På något vis vet du ju exakt vad du vill :-) Kram

2010-03-11 @ 23:18:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0