I´m moving on..


Det blev en dag idag med..
Det blev ju en riktigt bra dag:)


Motion, träning
det är beroendeframkallande.. lite som en drog.
Inte för att jag vet så mycket om droger men..

Träning vet jag desto mer om.
Ju mer jag tränar desto mer vill jag träna och röra på mej.
Man mår väldigt bra av att aktivera sej.

Jag blir så mycket piggare, gladare och starkare!
Tankarna klarnar, stressen försvinner och istället sprider sej ett skönt lugn i kroppen.
Ett rus..

Började dagen med 2,5 h uppvärmning (ja, jag ser mitt morgon städjobb lite som en uppvärmning, bra va?)
Det är ett bra tips att se "tråkig städning" som träning istället för ett måste.
Ta i lite extra och du bränner lite extra:)

Sedan blev det styrketräning, lår- fram baksida, in utsida, utfall och knäböj på balansplatta, vader och mage!
Stretching..

Lite framtidsfunderingar och affärsplaner med nya chiefen!




Efter en lite kall och hurrvig morgon tittade solen lagom fram till förmiddagsturen..
45 minuters längdåkning i skog och snår och mina nyfunna spår på rugbyplanen!

Mumsig enkel lunch och lite fix..

En skön eftermiddagspromenad med käraste mamma och Lisa!



Känns inte rätt att vara inomhus när det är så härligt ute..
Inte helt rätt att hänga inne på gymmet heller så jag tog mej ut till golfbanan.
Hängde där i en 1 h..
Jag spelade såklart inte golf:)

Blev lite mer längdåkning. Fina spår över hela golfbanan, massa spår, kors och tvärs.. fram och tillbaka.




Jag hade världens äldsta skidor i världens glattaste spår i världens största karlsson jacka
och världens bästa glid- bakåt:)
Men med solen strålande, Daughtry i öronen och inställningen "min dåliga vallning ger mej bara mer härlig träning"..  så var det en härlig tur!

Som sagt, massa spår att välja på men jag fick inte beslutsångest en enda gång, jag valde rätt hela tiden:)
Massa vägskäl men jag blev inte ståendes, jag bara körde!!



Nerförsbackarna är ju såklart roligast, inte för att backarna på Araby golfbana är sååå extrema men ändå:)
Väldigt hala spår och ganska snabbt före.. men spåren va lite djupa så dojjorna liksom fastnade i sidan..
Kändes inte speciellt snabbt för min del, vilken snigel som helst hade kunnat slemma förbi mej i vilken nerförsbacke som helst:)



Tog mej iallafall till 18:e hålet och tillbaka med min dinosaurieutrustning:)

Sedan blev jag sugen på gröt.
Hem och käkade världens största tallrik med havregrynsgröt och två ägg och en aningens gammal mjölk!

Jag och Kajan på Vasaloppet nästa år!








Kan inte komma ifrån.. känns ändå konstigt.. små små tankar som rör sig i mitt bakhuvud...

Bara för någon månad sedan så var det "All kärlek till dej gumman" o, "bekymra dej inte" och det var "mej" han önskade sej i födelsedagspresent!
Till nu.. ingenting, allt är som bortblåst, finns ingenting, inte ens något svar på varken sms, mms eller telefon..knappt..


Jag tycker bara det är lite märkligt..
Det måste jag väl få tycka?!





Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en..






 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0