Ja, jag fattar ingenting..


Hm, hur blev den här dagen egentligen?

Hur blev det så?
Hur blev det inte som det skulle bli?
Hur blev det egentligen?

Dagen började inte världsbäst men ändå bra.. mitt lilla öga hade en fin lila ögonskugga när jag såg mej i spegeln. Kan jag ju skylla på det, gällande min huvudvärk igår, hehe:)

Morgonjobbet gick bra förutom att det vi målade om i helgen inte alls såg något vidare ut.. men men, det fixar jag:)
Det blir mitt mission!!

Morgonträningen gick ju bra, läste skvaller och cyklade och pressade min fina mage:)
Vidare till nästa jobb..

Där fick jag ett otroligt välkomnande, kan någon gilla någon så mycket? Hehe..
Lisa var överlycklig över att se mej..
Fick en del fina rivmärken, men det var av kärlek!

Hon är väl för go:)



-9 grader imorse men förmiddagen bjöd på någon minus och en alldeles strålande härlig sol:)
I like:)
Längdskidorna på och glidet var fint efter en kall natt..



Lisa hade vårkänslor, som kossor på grönbete, så mycket energi, så glad, skuttade runt..
Jag kom på mej själv med att jag åkte runt och log..

Visst är det härligt?



Beyond X stället på från Svenska Skidlärarlinjen..
Kör som en gud i det, haha..

Solen värmde verkligen.. så mysigt!
En härlig tur!



Ramlade inte en gång idag, men det är tur att man har stavarna:)
Satt mej i en gran häromdagen!
Riktigt bra balansträning, ja att åka runt i skogen.

Mycket barr nu, det glider inte så bra.
Grenar är bättre glid..
Is är hyfsat halt, men packad snö är jättehalkigt:)

Grenslade en lite för stor gren i nedförsbacken..



Ja, man blir faktiskt såhär glad när solen lyser .. Det finns snö kvar, det går att åka skidor, jag har en Lisa som strålar bredvid..

Just i dessa tillfällen är det inte mycket som känns jobbigt!

Har kommit på det.. att jag klär faktiskt inte i att vara ledsen, nere eller deppig.
Passar så mycket bättre i ett leende!


För ett tag sedan kändes det som om jag låg på botten och höll på att falla ännu djupare.
Det kändes såå tungt, mådde såå dåligt..
Kände mej så ledsen, hittade inte glada Kikan någonstans..
Då är det inte roligt!
Man vet liksom inte vad man ska göra..
Man vill vara ledsen, man skiter i allt..

Nu.. känner jag mej glad igen, jag har hittat min energi, jag ser framåt, jag gillar mej själv..
Det är så mycket roligare att vara glad..

Jag tycker att jag ofta har sett det bästa i allt, det ljusa i allt..
Men när det försvinner blir jag rädd, blir rädd för mej själv..
Rädd för att förlora mej!
Rädd för att inte hitta tillbaka..

Down perioder har vi alla, det måste vi få ha!
Vi måste bara se till att de inte blir alltför långa..
Att vi hittar tillbaka!

När man är där på botten och kravlar känns det som en omöjlighet att ta sej upp..
Men det går visst..
Man kan ju iallafall kräla en bit längre bort.. kanske är det lite roligare där borta:)


Lite kyckling på det!

Lite helgplanering..
Blir en rolig helg, jag och min allra käraste brossa ska åka iväg och leka, jippii!!
Äntligen ska vi åka skidor ihop igen, det var på tok för lääänge sedan.

Men nu jäklar ska det racas:) I´m gonna kick your ass:)

Tyckte att jag fick ihop allt så bra, men inte..
Allt blev knas istället och jag fattar inte varför, jag fattar ingenting..
Men vad jag vet är iallafall att jag har inte gjort något fel!

Det enda jag har gjort är att försöka och att försöka förstå!
Vad mer kan jag göra?
Finns det något mer jag kan göra?

Eller är det här och nu den vägen tar slut?

Vad vet jag...



Vad jag vet är att Lisa älskar mej, haha..

Ikväll blev det träning igen, körde rygg och efteråt bastade jag lite med grabbarna.
Snackade lite skidåkning och drömde oss bort:)


Här kommer jag vara i höst:)




Ibland känns det som om man gör allt rätt.. men på något sätt blir det så fel.
För någon blir det så fel..

Undrar hur allt kan bli så fel..

Hur kan något som var så rätt bli så fel..?
Kan man gör det rätt igen eller ska det vara fel..?

Är det försent?



Jag befinner mej iallafall i ett Happyland trots det..
Där tänkte jag faktiskt stanna kvar att bra tag, om inte för alltid, hehe..
Det får iallafall bli mitt mål!

Tänkte på nyårslöften och sånt..
Som jag sagt innan så är det inte riktigt min grej..
Men iår sa jag att jag inte skulle vara så ledsen, inte gråta så mycket..
Började väl sådär, hehe.. men nu känner jag att tårarna håller på att torka.

Men visst finns det tårar sparade till speciella tillfällen, såklart:)

Jag ska försöka hålla dem till mej själv och inte gråta över andra..
Inte över dem som inte är värda det..






Så är det!
Men jag fattar fortfarande ingeting!!
.....

Den som lever får se...







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0