Blixtar och dunder...


En hel dag fylld med målandes av altan byttes ut av en dag med mörka moln och åska..
Mamma och jag ute i uterummet i varsin solstol med varsin filt och varsin kisse..

Fasansfullt mörka moln, regn och en stillhet som kändes lite skrämmande..
Mullrande åska och blixtrar i ett..



Tyst, klibbigt, kalla vindar.. men ändå varmt!

Dundrande muller, kändes i hela kroppen, lampor fladdrade, radion brusade..
Krukorna skakade och man kände vibrationer i hela uterummet.. i hela kroppen..

Översvämningar, blixtrar som slagit ner i träd som splittrats över vägen, översvämningar i källare, bränder.. spöregn och svårframkomligt..



Jag har legat här i min lägenhet i mörkret..
Haft min balkongdörr öppen för att ta del av det ändå lite härliga smattrande regnet..
Detta skådespel..
Den nu friska luften...
Liten lampa tänd över boken som jag nu fastnat i..
En kopp te till det..
Tyst och lugnt..

Bara jag...



De rullar in som det ska, det går bra nu...



I´m so happy, I´m so glad that I find you...
I like to thank you...

Borgholmspolisen ringde, en vänlig själ hade hittat min mobil och lämnat in den till polisen!
Bra gjort.. tack så mycket :)

Trodde aldrig jag skulle få se den igen..
Men ännu finns det lite hopp om mänskligheten :)

Annars äter jag mest jordgubbar och målar altan..

Lite tennis ikväll och i helgen blir det rosévin i solen :)




Merci....



Midsommar 2009..

Tisdagkväll och det känns som om jag inte riktigt återhämtat mig från helgens bravader än...
Hm, vad beror det på tro? :)

Det blev en liten minisemester i husbil...
Blev en del hälsandes på våra husbilsvänner, hehe :)

Tåg till Kalmar på torsdagkvällen..
Lite midsommarmys i Läckeby med sill ( till barnen som inte åt sill- köttbullar och korv ;) mumsig sallad, lite vin och annat gott..
Fotboll och härlig sommartårta med grädde och jordgubbar:)
Midsommarafton var en blandning av hundar, charmigaste 2 åringen, öl, sol och massa grillat kött !!
Lite leriga klackar och fästingplockande på en kisse..

Vaknade pigg i en lagom varm husbil på midsommardagen..
En liten promenad innan vi rullade över bron till Öland.

Kapelludden..


Sol, moln, blåst, storm, sommar.. om vartannat.
Härlig kväll i varsin brassestol, lite god dricka och trevligt sällskap!



Fin middag inne i Borgholm, Strand.. Vitlöksbröd, god pasta och väldigt kall öl!

Rödtjut i solnedgången, klackarna på igen och Strand nästa..
Mycket folk som alltid en midsommardag..

En rolig kväll med lite letandes, mycket dansandes, mindre drickandes, mycket glidandes, en hel del trängandes, lite ramlandes..

Men i det stora hela en riktigt bra och trevlig midsommarhelg!
Absolut...

Slutade dock med att min mobil försvann, tappades, blev stulen..
Hos mej är den iallafall inte...

Så där försvann alla mina kontakter, alla nummer!
Man hade ju samlat på sig en hel del under åren..




Återhämtningen fortgår.. :)

Lång dag igår..
Upp och hoppa, jobb på gymmet, lite mobilfix, jobb hos mamma, gräsklippning, målning, jobb på SIP, vaccinationsbesök med kissen..
Hemma runt 20.00..
Fyllde magen med en liten smörgås, minigolf i kvällssolen, tokspö med 10 slag, hem och fixade fin kycklingsallad..
Lite tv och sängen lite för sent!!




Idag har det ju varit en riktigt fin sommardag med stekande sol..
Vi kör väl på så va?! .. :)


Trevlig midsommar och så...




.. Jag ska ha det så mysigt som jag bara kan i helgen :)




.. Det får ni också ha...

Strååååålande sol ju...



Såhär kan det gå:)

Antingen är jag för stark eller så var det helt enkelt inte den allra bästa klubban,haha...



Annars ser jag mest ut såhär efter dagen.. :)

En promenad till mamma på 1,5 h, lite härlig glass med jordgubbar, chokladkross och finger chokladkex..
En 40 minuters promenad till brossan och lite fin grillning där..
Majskolv, färskpotatis, champisar och lite kött..

Lite golf på det med trasig klubba, nya peggar, otroligt mycket vind men härlig sol!

Känner mej pigg och glad...





Jordgubbe, melon och fetaosten:)






Lördagkväll och jag har precis mumsat i mej en mycket god sallad..
Spenat, jordgubbar, honungsmelon, fetaost och rostade solroskärnor!!

Började morgonen med en 1,5 timmes promenad i regnet. Men det var fint regn och inte speciellt kallt..
Gick om affären för att köpa mej en god och mumsig färsk fralla till frukosten..

Smakade otroligt bra med frukost..
Fil med jordgubbar, russin och massa olika frön, bär och nötter..
Kokt ägg och russinrågfralla med keso och kalkon och gurka..
Lite multivitaminbrus och grönt te med smak av hallon till det...
Lyxfrulle och det smakade lovely:)

Sedan blev det ett par timmars arbete..
Hem och åt lite lunch innan jag drog och shoppade lite.
Blev lite nytt från Rågårds och Lindex och även lite matshopp på Maxi..

Mer jordgubbar:)

Hem och städade lite.. så nu är mitt kök superrent!..


Tv:n är på i bakgrunden, Sommarkrysset..
Jag sitter vid datorn lite och surfar runt bland sol och stränder, resor och annat skoj..

Såg När och Fjärran innan. Barcelona... Såg riktigt trevligt ut..
Stränder, härliga små butiker och otroligt uteliv..

Blev otroligt sugen på lite sol, bad och solbränna.. piff, drinkar och party all night loong :)

Håll kvar vid den tanken..

Dröm som om du skulle leva i evighet..
Lev som om du skulle dö imorgon...


Min fredag..

05.00.. Vaknade och va sugen på frukost..
Lite flingor med jordgubbar, russin och solrosfrön, stekt ägg, knäckebröd med leverpastej!

05.45-08.15.. Städning på jobbet!

08.15-08.45.. Konditionsträning, löpband och rodd.

08.45-09.15.. Styrketräning, bröst och triceps.

09.30-10.00.. Lite mellanmål, banan, mandlar och en gainomax.

10.00-11.00.. Träning, ben och mage.

11.00-12.30.. Matlagning och dags för lunch. Det blev kycklingfilé i krämig svampsås med broccoli, morötter och körsbärstomater, med ris till det och lite kiwi till efterätt.

12.30-17.00.. Siesta med Sally, fredagstäd, plantering av  snöflingor och physalliusplanta, vattning, mumsigt mellanmål som lite start med kiwi, banan, russin, nötter och honung..

17.30-18.30.. Coachning på gymmet, Complett. Träningscoach, skriver träningsprogram till våra kunder.

18.30-19.00.. Konditionsträning

19.00- .. Hem och fixade lite kvällsfika.
Havregrynsgröt med färska jordgubbar, russin, solrosfrön, knäckebröd med keso och kalkon och en liten fetaostsallad med tomat och gurka!
Lite datafix och mailkoll.. Såg finalen på talang och nu väntar duschen!

Ja, det var min dag, bara så ni vet :)



Mitt i veckan, mitt uppe i livet..


Det är en tvättdag, en regnig dag..
Det är en onsdag och det är fotboll på tv:n..

Det är grekisk sallad i magen och lite jord under naglarna..

Det har varit städ på jobbet och cykling efter det.. plöjde igenom nyaste skvallerblaskan..
Lite frukt på det och sedan lätt styrketräning..

Kasslerfix till lunch och blomstershopping på torget..

Plantering i regnet, blöt och jordig..
In, ut, in, ut..

Fint fint..

Skatteåterbäringen kom, försvann och ..
Ja, den kom inte till mej!
Det blev ju att betala in en massa kulor istället!

Kul för dem som kan lyxa till det till helgen:)



Back in the days..

1997..
Skolavslutning.. Liseberg, skolresa, London..
Hultsfredsfestival!!
Gled mest runt, kollade Prodigy och Daft punk!
Annars var det väl mest fotboll och lite hjärtan i dagboken:)

1998..
Juni, festivaldags..
Anouk spelade och det var sjukt mycket folk på Black Sabbath!!

1999..
Har inget dokumenterat från detta året..
Jo, jag har 1999 års kalender någonstans, ja det måste jag ha..
(spännande..hehe.. )

2000..
Jag var visst på bröllop men kan inte riktigt komma på vems!? hmm..
Hade precis anlänt till Sverige några dagar tidigare.. Från en härlig resa till Bali!!
Det var studenter och konfirmationer..
Jobb och jobb på Hultsfredsfestivalen... (parkeringsvakt detta året:)
Ja, just det, jag tog ju min "student" detta året..
Från ett halvkallt Tärnaby, med lite snöflingor här och var.. ahh... mysigt:)

2001..
Fullt med jobb i Hemtjänsten..
Jobb på Hultsfredsfestivalen.. ( Oasen, café )
Såg artister som Limp Bizkit, Broder Daniel, Ulf Lundell, Feven..

2002..
Va på Cypern och levde livet:)
Sverige spelade mot Nigeria...

2003..
Dags för Hultsfredsfestivalen igen..
Jobbade på Oasen..
Såg Counting Crows.. otroligt bra! Partade loss till Timbuktu och Bujo Banjo.
Sprang på Timbuktu och Petter inne på Back Stage.. coolt;)

2004..
Festival, Hultan, jajjemän!!..
Dizzee Rascal, The roots, Backyard babies..
Men såklart mycket jobb mellan musiken och kalasandet:)

2005..
Även detta året rockade jag på Hultsfred..
Jobb såklart.. Avancerat till Mackansvarig för några år sedan:)

2006..
Paus från festivalandet:)
Blev lite fotboll.. Sverige- Trinidad Tobogo.. 0-0!
Det var rugbyträning, studentfirande.. fint väder detta år, hehe!

2007..
Back on the Hultsfredsfestivalen..:)
Mös till Sophie Zelmani, rockade till Ozzy och skakade rumpan till Svenska Akademin och 50 cent, yeah!!

2008..
Hemma i Växjö.. Jobb, lasarett, EM fotboll.. Zlatan nätade, vi drack bubbel:)


.. och nu.. 2009..
Hultsfredsfestivalen är framflyttad en månad, utökad till fyra dagar och biljettpriset har höjs en hel del sedan festivalen 1997:) Många kommer säkert att vara där men förmodligen inte jag...

Det har tillkommit en massa andra festivaler under åren, både mindre och större.. och framförallt populärare än Hultsfred.
Förr var det bara Hultan och Roskilde som gällde..
Men nu rular Emmaboda, Arvika, Peace and love...




Gegga, lera, spyor, bajjamajjor, bajsmannen, regn, .. ja hur kan man inte älska festivaler, haha!! :)









Kan du somna ståendes eller flytandes i bassängen?


Det kan jag:)

Har även somnat ståendes i en släplift, på högskoleprovet ( hur ska man kunna koncentrera sig såå länge), .. och ett antal gånger på lektionerna i skolan..
Konstigt nog har jag riktigt svårt att somna i sängen, när jag ska sova, när jag måste sova, när jag vill sova!
Sover alltid lätt som en fjäder..
Vaknar av minsta lilla, vilket kan vara jobbigt..

Har aldrig gillat att sova. Har alltid sett det som ett nödvändigt ont.
Slöseri på tid! Aldrig förstått mej på dem som bara älskar att sova..
Sover ju bort halva livet liksom..

Men nu förstår jag bättre..
Sömn är superviktigt för min kropp, hälsa och träning...
Det är ju fortfarande inte direkt roligt att sova men dock så nödvändigt för att palla med allt det roliga jag ska göra under min vakna tid:)
Skönt att vakna upp på morgonen pigg och peppad på dagen:)
Laddad!



Upp och hoppade klockan 05.00 imorse..
Frukost.. kokt ägg, knäckebröd med leverpastej och en shake på banan, apelsin, kiwi, ananas, björnbär, mjölk!!

Iväg till jobbet, städ och fix..
En promenad runt sjön efter det på ca 5 km..
Lite mellanmål, en banan och gainomax!

Styrketräning på det, körde axlar, mage och sida idag!

Iväg till nästa jobb.. En liten promenad på 25 minuter med gräsklipparen:) Lite vattning av blommorna, lunch och sedan en timmes relaxande bad.
Skönt varmt, lite bastu och en varm dusch!!

Iväg och slängde massa skräp..

Ja, sedan har det ju bara regnat ju! ( tur att jag bar typ hundra vattenkannor innan idag då :)

Dock bra på ett sätt då jag inte får dåligt samvete över att jag måste gå och lägga mej lite tidigare idag:)
Svårt att hoppa isäng vid 8 tiden då solen strålar utanför och man går liksom och knoppar innan kidsen!!

Men för att inte somna på något ännu konstigare ställe under morgondagen så får det bli tidig sänggång..






Kroppen ska smörjas utvändigt- och invändigt! Gå rak i ryggen och strunta i att sucka över "jobbiga" saker. Livet blir lättare och du mår bättre.. - Caroline af Ugglas!


Dagen efter dagen före..

Blir som alltid lite deppig, lite nere såhär dagen efter..
Vet egentligen inte varför.. det har ju liksom inte hänt något!!

Vet inte om det är att jag sover länge, blir seg och inte får något gjort under hela dagen..

Jag hade iallafall en trevlig dag och kväll igår..
Träff på stortorget, instruktioner via sms, leta, inte fatta något, hittade ledtrådar.. tog oss närmare målet..
Kom fram till festen..
Där fixades det mat, många kockar blev det men maten blev utmärkt...
Drinkar, öl till fotbollen ( som slutade för tråkigt ), tafelwein, lite pannacotta, singstar på det...

Matlagningsgrädde, vaniljsocker, kanel och vodka.. I brist på Baileys till kaffet! Inte alls dumt:)

Terassen, många schyssta moves på dansgolvet, barhäng och ett mysigt rus :)
Somnade gott vid 04 tiden, tröööött!!

Konstigt att man kan bli så himla törstig såhär dagen efter dagen före, då man får i sig en hel del vätska:)




Har nu varit och jobbat några timmar och snart blir det sängen igen..
En dag som bara swissade förbi, inte har jag hunnit göra mycket inte.
Tennis med fina tal, tårar och ståpälsvarning..


Ny vecka med jobb, träning, sömn och bra mat..
Det blir en vecka ensam i min säng..
En vecka att tillägna mej själv :)


Röstat!!

Grattis på Sveriges nationaldag..


Sitter här och piffar mina naglar lite.. Lyssnar på svenska timmen på P3 street..
Känner lugnet och laddar inför festen ikväll !!

Skönt att bara sitta, inte göra något alltför ansträngande, liksom bara va lite ibland..

I veckan som gått har det blivit i snitt 4 timmars sömn per dygn. Det är för lite.. kännt mej lite trött..
Nu i veckan som kommer blir det hardcore sovning, jobbning och träning!
Jajjemän:)

Helgen började igår, fredag med en tidig morgon, jobb, snabb powernap, träning,...
Lite matshopp och systemshopp..

Hem till darlingen..
Långpromenad i ett skönt väder..

Jag stod för lite mumsig mat..
Lite fetaost snibbar med basilika och ett härligt glas champagnde med färska jordgubbar och iskross:)

Fylld kycklingfile med fetaost och färska kryddor och gratinerad citron, persiljebulgur i hel paprika, med knaperstekt bacon och svampstuvning..
Lite mer bubbel..

Lite chokladdoppade jordgubbar och mest kärlek hela kvällen:)


Veckan har annars innehållit morgonpromenader, städ och jobb, otroligt varmt och stekit väder och solning på Evedal, gräsklippning, kvällspromenader, styrketräning, lite Qi Gong, surväder med filmhyrning, besök hos lilla mormor- ingen pigg mormor alls, tennis, lite fika på stan..




Nu så får det bli en trevlig och riktigt rolig kväll med god dricka och lite mumsigt tilltugg, vinst på fotboll, kung i baren och queen on the dancefloor..



Danspjucken on and start rocking, and keep on as long as you can..




k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0