Gårdagen kan jag aldrig få tillbaka, men morgondagen är min att vinna..



I förrgår blev jag moster:)

(nä, jag ska inte hålla på såhär heeela tiden, hehe.. men ett litet tag:)
Exakt 100 år sedan min morfars bror föddes!!

Jag funderar på om jag blivit beroende av Facebook.. Känns som om jag på något litet vis måste in och titta hela tiden. Ja, när man ändå sitter här och fixar blir det ju så att man tittar in då och då.. och lite oftare än då!

Det är det sköna med att åka iväg, hemifrån, bort från dator och tv..
Man behöver inte vara nådd hela tiden.
Man behöver inte uppdatera hela tiden.. man behöver inte synas!

Så länge jag inte börjar med det där fåntrattsfarmeriet.. så känns det ganska lugnt!
Hur orkar folk?
Jaja, man gör ju som man vill.. och tur är väl det:)



Jaha, här sitter man nu..
Har precis skrivit om min Livsplanering:)
Kom nästan enda fram till nästa sommar..
Men men,, mycket kan ju hända tills dess:)

Det finns ju alltid alternativ..
Bra och mindre bra.. fantastiska och ännu mycket bättre:)



Har iallafall kommit fram till att..
Jag ska åka så mycket skidor som jag bara kan så länge som jag kan.
Ja, någon gång blir man ju äldre (inte gammal:) och kroppen kanske inte orkar h u r mycket som helst..

Så det måste ju helt klart vara det bästa att slösa all energi på roliga och krävande saker nu, i livet, när jag kan och orkar..
Allt annat hinner man ju med sedan..
Som att sitta i skolbänken, det kan jag ju också göra sedan.
Om man nu ska göra det..?!

Nu är det bästa tiden att träna, hålla igång sin kropp, ta hand om den, njuta av den, njuta av allt man kan göra med den.. den är ju till för att användas (säger jag som sitter här inne vid datorn, puh..hehe..)




Visst känner jag att åren springer iväg, och alla andra runt omkring mej skaffar bebisar, hus, utbildningar, fler bebisar.. och ännu fler bebisar..:)
Men det bästa är väl att man väljer själv...

Nu har ju syrran tagit steget:)
Så jag har ju aldrig känt pressen på mej, hehe.. hon skulle ju alltid va före..
Nu är hon där:)
Sedan är det brossan.. så jag känner ingen press..hehe..

Man tänker ju lite så..
Men vi är ju "gamla" allihoppa redan..

Inte för att jag funderar på barn, men visst dyker det upp i tankarna.
När man va "liten" trodde man ju att man hade all tid i världen.. "oj, det är såååå länge tills dess.."
Jag tänkte väl att vid 25 års ålder skulle man väl ha en tre små kottar..

(Ja, mamma och pappa gjorde ju ett så bra jobb:)

Men det är väl andra tider nu.. eller?!

Sedan vet man ju inte om man kan få barn.. det är ju inte alltid självklart..
Äh, det bästa är väl att inte tänka på det, .. det kommer när det kommer, om det nu kommer..:)

För det första så är det ju en förutsättning att ha någon att skaffa barn med...hehe..

Men som jag alltid har sagt.. springer åren alldeles föööör fort kan man ju alltid adoptera ett par 15 åringar:) Så blir man ju ändå en ung mamma:)



Ja, det är inte alltid så lätt..

Det jag har kommit fram till nu är iallafall att det finns otroligt mycket därute som jag vill se och uppleva..
Det får ta den tid det tar..
Så länge jag är glad, fin och fräsch löser sej nog det andra, haha..

Vad jag inte ska göra är att vänta på att något ska hända, hoppas på att något ska hända..
Jag ska påverka det som jag kan och strunta i små grejer som stör, som bara tar energi..

Vad gör det om jag gör 2-3 tatueringar till..
Vad gör det om jag bränner lite pengar på resa..
Vad gör det om jag träffar många..

Det gör ju ingenting så länge JAG mår bra och tar hand om mej!
Så länge ingen annan far illa..

Det är ju en mycket bra slutsats..

Nu ska jag snart duscha lite och piffa mej lite fin inför en kall grillkväll, men men..





Favvomössa på så rockar vi.....





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0