Work work work..


06.00 till 20.30..
Ja, en lång dag blev det, så nu blir det sova sova säng säng säng..



Sov gott...


( Haft en bra dag idag med :)

Dagens..


..härligt fluffiga och gosiga modell..




Vinden blåser härligt genom min päls..



Solen värmer skönt.. och jag trivs..



Snart tittar alla småkryp och gnagare fram, jippi.. jakten börjar..



Titta gärna på mej, men rör mej bara om jag själv vill.. på mina villkor..



Annars så har dagen innehållit jobb, träning, rotmos, promenad, banan och ett mindre gott äpple, en dålig film vi båda somnade till, bilkörning, inlämning av lite hyrfilm, mailskrivande, bokföring och massa kvitton, havregrynsgröt, leverpastej, funderingar... musik...

Ingen post idag, men jag skickade iväg ett litet paket som jag hoppas uppskattas av mottagaren..:)


30 mars 2007..
Det var party party..
Skidåkning under dagen, liftade tillbaka till Continental.. Middag, piff.. sen in till Åre by..
Blev liite viiin och massa snack, mycket trevligt!

Bygget såklart, lååång kö..
Men vi fick gå före i kön, alltid lika skönt;)
Timbuktu stod på scen, skön snubbe!

Hängde uppe vid VIP.. ja, så märkfärdigt det ska vara, hmm..
Men fina och goda drinkar och mycket folk..

Lite efterfest och lite sömn på det..
3 timmar är ju lagom:)

Dagen efter var det yoga klockan 07, ingen vila, ingen ro:)
Upp och hoppa..
Fin frukostbuffé efter det, mums!

Storslalom i Rödkullen hela dagen, träning med tid.
Till lunch blev det nygrillade burgare, ojoj, kan det bli mycket bättre ?

Biptest efter en hel dag i backen, jajjemän..
Jag körde Biptest med rullstol, level 6 fixade jag. Fick storspö av de andra såklart.
Kände att min teknik inte var den bästa, haha..

Tillbaka till hotellet och käkade middag innan vi drog in till Åre igen.

Jon Olsson invitational..
Feta hopp, galet coolt..







Imponerande.. vad mer kan man säga...



Män som hatar kvinnor...


Vaknade vid 07 imorse med.. ja fast idag var ju det klockan 08.
Så jag gick upp då..

Käkade lite frukost innan jag åkte och jobbade ett par timmar.
Hem och tog mej en promenad innan jag satt mej på bion.
Bion va fullsatt..

Män som hatar kvinnor..

Även den mycket mycket bra!!

Hem och börja tvätta..

Fixade det sista på min nya fina mössa..


Passar ypperligt till vårsolen..



Mars 1998..

Denna helgen för 11 år sedan..
Härlig vårskidåkning i Tärnaby / Hemavan..



Under veckan hade jag haft matteprov, käkat våfflor och åkt massa skidor..
Tog cykeln 6 km till längdspåret och körde 3,5 km spåret.. Härligt att cykla i solen och sedan ta en härlig tur i skidspåret.
Så ska en vår se ut..

Det var Skilda Världar och hockey på tv:n.
Jag blonderade håret på grabbarna och tonade mitt egna i en svart/blå toning.

Helgen spenderades i backen.. Åkning men mycket stekning med såklart. Vi brukade sätta oss uppe vid starthuset mot väggen i Ingmarbacken och sola.. Hade man bra utsikt mot liften och backen med.. så man kunde spana lite;)

Under kvällen jobbade jag i garderoben på Högis..
Högfjällshotellet i Hemavan..



Jobbade där varje helg då man inte var iväg på tävlingar. Tyckte det var riktigt roligt..
Prata med massa folk och jag fick alltid massa dricks..

Men sedan när man själv fick gå ut så var det ju såklart roligare att parta än att stå i garderoben.. :)
Men så länge man inte kom in var det perfekt.

Träffade mycket roligt folk som i sin tur ledde till mer extra jobb.
Var barnvakt några kvällar..
En gång åt Classe kock.. Möllberg..
Han och Lasse Åberg, Elektric Banana band va där och spelade.


Tror det var 10 barn som vi var barnvakt åt.. fullt upp:)

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp..
Barnen gillade inte när jag sjöng på den, då dem var hyfsat less på den låten..
Antar att de hört pappsen och de andra i bandet repa ett antal gånger, hehe..

Otroligt fint däruppe.. vinter, vår, sommar och höst..
Alla årstider har sin charm..





Earth Hour..



Ensam, tyst och mörkt..

Lite Winnerbäck ljuder från mobilen och " Nu blåser vi ut ljusen" med Lasse Tenander.. 
..tända ljus..




Man får ju göra det lilla man kan....



Köpa konst...


Kikan´s..

Konst för dej!

Stor tavla.. Safari   1 x 1 meter !

Tre tavlor.. Tro Hopp & Kärlek






GE MEJ ETT BUD...



Fyra dagar sedan..


Stockholm..



Globen..



Ulf Lundell..





Aqua Park



Roliga, fula, randiga, stora, små, farliga, platta fiskar..
Sjöhästar- riktigt coola, livsfarliga små färgglada grodor, snokar, spindlar, sjöstjärnor, krabbor.. och hajar!!

En mysig helg med lite champagne, frukt och choklad i i hotellsängen :)



Idag..

Marie Bebådelsedag..

Våffeldagen..



Trandagen..
Infaller 25 mars och firas i delar av södra Kalmar län, angränsande områden i Kronoberg och Blekinge, samt i Värmland.

Dagen firas med att barnen får godis från "tranan" som lämnar spår efter sig. Antingen kan godiset gömmas varefter barnen får en karta där de får ledtrådar till vart godiset kan finnas, eller också hängs strumpor upp som sedan fylls med godis.

Enligt uppgifter har traditionen funnits sedan 1500-talet

Dagen har fått sitt namn av att tranorna återvänder runt detta datum.


Inte visste jag att denna dag var en sådan speciell dag!

12 minus i morse.. Det var kallt i bilen när jag skulle till jobbet. Men med rumpvärmen på så blev det snart varmt och gott, lagom tills jag var framme.
Blev träning klockan 09, efter jobbet.. 30 minuters crosstrainer och cykel.
Sedan träning med mor efter det..
Då körde jag fitvibeexel- (vibrationsplatta) ben och biceps och mage.. Mycket stretch efter det.

Lite lätt lunch innan vi drog på bio..



Riktigt bra film, Clint Eastwood..
Svårt att hålla tårarna inne, hade jag suttit hemma hade mascaran varit på mina kinder istället för på fransarna..
(gråter inte på bio)
På Titanic var det näääära..
Så mycket bio som jag sett de senaste månaderna har jag inte sett i hela mitt liv.. och då har jag inte varit på såå många.
Men det är riktigt mysigt att gå på bio har jag kommit på..

Idag var vi på dagbio, så det var vi och alla gamla tanter.. Men det bjöds på kaffe och kaka innan, inte att förglömma :)

Lite våffelmumsande efter filmen fick det ju bli såklart..
Frasiga och krispiga.. precis som de ska vara!

Hem..
Tog mej en härlig promenad i det fina vädret..


Möttes av två whippet hundar först.. en häst, fem andra hundar..
Sedan möttes jag av en okopplad hund, en rottweiler, stor var den, skällde skarpt..
Konstigt att man reagerar som man gör..
Hade det varit en golden eller en pudel, ja, vilken ras som helst egentligen så hade jag inte alls haft samma känsla som jag fick när jag mötte rottweilern..


Det här är vad som dyker upp i det inre..

Jag är absolut inte rädd för hundar, de är helt underbara..
Men man har liksom en uppfattning om olika hundar och raser.. en inre bild och känsla..


Möttes av en joggare.. grabb i shorts. Som sagt, imorse skrapade jag rutorna och det var 12 minus..
Tyckte det såg liite kallt ut, burr!

Såg en badtoffla mitt i snön ute i hästhagen..



Krispigt och fint..

Innan jag går in i mitt hus så får jag se sötaste tjejen på länge.. liten pingla med overall, mössa och jag möts av ett stort leende, mamman är lika söt hon :)
Roligt för dem ;)

Ja, det har varit en bra marievåffelstrandag..





Om du ser ut som på ditt passfoto, då behöver du ut och resa..



Jag börjar med en kortare resa...
Imorgon bitti tar jag tåget upp till Stockholm, helgen kommer att spenderas där :)




Idag, torsdag
.. har det varit en bra dag!
Lite pyssel imorse innan jag drog och handlade och tvättade bilen..
Den ser så ren och fin ut när man står där inne i hallen, sedan när man kommer ut i solen och bilen torkar så har man missat en massa.
Så störigt.. varje gång!
Men det fixade jag hemma hos mor sedan. Dammsög och torkade ur bilen med.. så nu skiner den, iallafall ett tag:)

Sedan blev det lite altanfix, bar fram lite trädgårdsmöbler, japp, nu ska vi sitta ute.
Vi åt faktiskt lite mellamål ute i solen idag , riktigt skönt!

Efter det blev det städning inomhus.. rent och fint!

Tog mej en långpromenad hem sedan i solen. Tog 1 h och 25 minuter.. så det var en härlig långpromenad.
Fågelkvitter som ljuv musik i mina öron..



Nu blir det lite virkning framför tv:n ikväll och bara ta det lugnt!
Kein stress!

Lite packning för morgondagen..
Sedan är jag laddad för Lundell :)







Att besegra sig själv är betydelsefullare än att besegra tusen man i krig..


I mars för 8 år sedan.. 2001..
Denna vecka var det mycket på agendan..

Jag höll till i Åre och Järpen..
Gick Svenska Skidlärarlinjen!



Måndagen bestod av prov och kvällsåkning med "testteamet"..

Tisdagen hade vi Friluftsdag i Duved.. Vi hade storslalomträning för nybörjare och avancerade.
Vi körde bana och formationsåkning..
På kvällen var det såklart party.. tisdag= Bygget (som jag sagt innan ;)

Onsdagen var det full rulle i Järpen. Längdåkningstävling!
Jag satt i sekretariatet+ hade hand om nummerlappsutdelningen och saft till alla.. (ingen blåbärssoppa här inte:)
Körde sedan själv 2,5 km spåret.. och det var visst jobbigt! (har jag skrivit i min dagbok, men det kan jag inte tänka mej att jag tyckte, hehe)
Sedan blev det lite gymträning, körde bänk, bröst och armar.. lite stekning i solariet efter det.
Efter en lång dag blev det en lugn kväll!

Torsdagen var det dags för glidträning.. Snöade för fullt så vallan var lite utslagsgivande.
Tränade även på Norskesväng och parallellsväng..

Fredagen var det material och vallningsfix på engelska.. Hade lite test och så..
Jag hade även uppåk på parallell och skridskoskär.. Klarade uppåket :)
Kändes skööönt!
Hade dumpat mycket puder under natten så efter uppåket blev det friåkning hela eftermiddagen.
Inte jättetråkig skoldag, hehe!
Kvällsåkning i Olympia..
Körde järnet men avslutade med en ordentlig krasch.. Slog i skenbenet, underbenet som fasen.

Lördagen fick jag faktiskt gå till sjukan med benet.. Hade fruktansvärt ont, men det såg bra ut. Ja, jag har skelett av stål helt enkelt:)
Vilade från åkningen..

Söndagen var det skidåkning hela dagen.. Bet ihop och tryckte ner foten och benet i pjäxan. Hade en superfin dag, helt grymt i backen..
Körde på Stöckli skidorna.. underbara!
Jag var teståkare för tidningen "Åka Skidor". Så jag provade nästa års skidor hela våren..



Nya skidor och ny preppade varje gång, varje dag.. hela våren.. Inte fel!

Måndagen var det dags för en härlig längdtur. Vi hade underbart väder. Lagom jobbigt och grymt kul när det gick utför.. Lite mer action då :)
Va ute hela dagen så det var bara hem snabbt och byta utrustning till kvällsåkningen.
Ikväll körde jag skiten ut Headskidorna!!
Lite bad och mys på kvällen, mycket välförtjänt efter en underbar dag ute i solen!

Även denna vecka var det fullt med aktiviteter, skidåkning, tågresa och buss, tävling.. och annat kul..
Men det är en annan historia!



Idag..
Idag är det onsdag, mitt i veckan, lill lördag!!
Vilket underbart väder.. Strålande sol och riktigt varmt..
Växjö från sin bästa sida!

Träning med mor på förmiddagen..
Jag körde ben, triceps och mage.. Mamma körde sitt helkroppsprogram!

Hem och lagade lunch.
Idag blev det:
Rotfruktskaka ( 1 riven morot, en halv riven palsternacka, två rivna potatisar, stek i stekpanna, 10 min, på varje sida..)
Till det köttfärsfylld paprika. ( stek blandfärs, vitlök, charlottenlök, zucchini, tomat, creme fraiche, kryddor, och fyll paprikan.. på med lite ost och paprikalocket och gratinera i ugnen)
Skivad kiwi och lite vindruvor till det, smaskens :)

Sedan blev det en liten shoppingtur, Rågårds, ÖB och Citygross..

Jag tog mej en härlig rask promenad runt Växjösjön som uppvärmning innan gymmet.
Perfekt!!



Ikväll tränade jag axlar, bröst och underarmar..

Skönt trött är jag nu efter en skön dusch..
Favorit på det.. Lite flingor med russin, ett helt skivat äpple och massa kanel, såå gott!




Vår i luften..



Spring i benen och spring i luften..
Våren är här!
Så kändes det idag...

Inget jobb imorse så jag gick inte upp förren klockan 07.. Va tröttare då än vid 05.. konstigt nog!
Tog mej en timmes morgon promenad.. Riktigt skönt väder..
Det blåste en del, så jag blåstes till liv denna morgon.

Efter promenaden smakade det finfint med en härlig shake tokladdad med frukt, kokt ägg och ett knäckebröd med keso. ( inte allt i shaken dock :)
Satt som ett smäck!

Hann med lite fix vid datorn innan jag drog till jobbet..
Ja, nu är våren här för idag har vi varit ute i trädgården och fixat..
Tömt blomlådorna och planterat lite nytt, härligt gula och söta minipåskliljor, vårkransen upp, lite fina planteringar i krukor..
Solen va riktigt skön men gu va det blåste!



Lite fin torsk till lunch..

Ja, nu är snart sommaren här...
För jag har ätit första glassen för iår!
Såklart en Tip top!

Tyckte att det kunde inte passa bättre än idag, med en god glass i gott sällskap:)
Den där tip topen med den där nougatbiten i mitten är så otroligt fin!

Kommer ni ihåg när den försvann, ja från sortimentet..?
Det var någongång runt 2003 kanske, eller något sådant!
Jag minns det som igår..

Den besvikelsen, den hemska känslan då jag gick och skulle köpa den och den fanns inte, den va inte bara slut den fanns liksom inte längre..
Troode inte man kunde göra så, inte med tip topen..

Men en dag kom den tillbaka, japp, minns också det som igår :)
Jag pluggade uppe i Örnsköldsvik, 2005..
Hade sett att den var på väg tillbaka..
Sprang förgäves runt i varenda affär, men ingen Tip top.

Det gjorde inte saken bättre att jag fick ett sms från syster mitt i min frustration..
Hon skrev att hon och brorsan precis hade ätit en tip top, att den var så otroligt god.. lyckliga att den äntligen var tillbaka!
Så alltså var det så, att den helt enkelt inte hade kommit upp till mej ännu...
Men den kom :)



Lite jobb på gymmet ikväll, lite träningscoachning..
Sedan lite egen träning, rodd, rygg och mage..
Lite huvudvärkskänningar och det är jobbigt när man kör styrketräning..
Kände att jag inte riktigt kunde ge allt, men men.. blev en bra träning iallafall!

Jag och 30 grabbar på gymmet.. inte helt tråkigt. Så jag kunde trots min huvudvärk hålla humöret uppe ;)
Pumpade biceps och grova ryggtavlor...

Så allt känns väl helt enkelt ganska bra ändå..

Våren är här..
Sommaren är på väg..
Mysig helg i Sthlm snart..
Snart påsk..
Alperna hägrar..

Beställningar rullar in..









Varken kärlek eller hosta kan döljas...


2007, då förändrades mycket..



För två år sedan träffade jag på en mycket speciell människa, av en ren slump egentligen..
Det var inte meningen att  jag skulle dit, och det var inte långt ifrån att jag inte styrde kosan dit heller..

Snurrade runt i en rondell i dalarna.. varv efter varv.. innan vi kunde ta ett beslut och innan jag svängde av...
Åt rätt håll..
Ja, nu efteråt är jag otroligt glad att vi tog det beslutet.. att jag svängde av åt det hållet..

Annars hade Vi inte träffats..

Hade varit i Åre på alpina VM.. träffade på en kär vän från tiden på Svenska Skidlärarlinjen i Järpen/ Åre.
Vi bestämde oss för att ta en liten roadtripp efter VM..
Dagen efter VM var Åre tyst och livlöst.. tomt och VM yran var som bortblåst..

Han avbokade sitt tåg och vi tog volvan söderut..
Poppade musik, pratade gamla minnen.. härligaste roadtrippen!

Vart skulle vi åka?

Jag hade en vän som jag visste hängde i Sälen, eller Stöten närmare bestämt denna vinter..
Så ett litet sms skickades iväg..

Fick inte svar förren senare, och vi hade kommit en bra bit på väg..
Just i denna rondell då vi skulle välja väg..
Just då fick vi svar..
Just då bestämde vi oss..

Vi skulle vara i Stöten vid 23 tiden.. Vi skulle hinna piffa till oss lite, hinna ta lite vin och hinna ta oss till Harrys en liten sväng..
Det lockade ju såklart :)

Så here we come!

Blev lite förparty i bilen.., Ja, inte för mej såklart då jag körde, hehe..

Min vän hade en vän.. Där var HAN..


Den 15 mars 2007.. ( några veckor efter Harrys kvällen) var jag tillbaka i Stöten.
Hade en kanonfin dag i backen.. Pisterna var grymma och åkningen kändes toppen.
Träffade även på två gamla vänner från Tärnaby tiden.. Hemskt trevligt!

Lite Afterski, lite förfest med kortspel (vilket jag ägde ;).. Lite Tipibar och några öl..
Blev en härlig helg i Stöten..
Ett härligt möte med en mycket speciell och underbar människa..
Kändes så mysigt och jag var så glad..

Körde hem till Småland med ett leende på läpparna..
Allt hade förändrats !!



15 mars idag...

Han
finns i mitt liv.. För det är jag otroligt lycklig!

En söndag med lite av varje har det varit.
TV soffan imorse, med duntäcket och en mumsig frukost.
Följde nationstävlingen, lag tävlingen, avslutningen i Åre!
Synd på Hargin, det hängde på han, men han laddade och satsade..
Härligt att se..

Lite lunch innan jag drog och jobbade ett par timmar.
Efteråt svettades jag lite på gymmet. Körde axlar och mage idag.

Hem och tvättade.. vilket jag fortfarande håller på med.

Min söndag kommer avslutas med lite Wipeout på tv, lite skratt, lite skadeglädje, haha.. sjukt kul!!

Borde skratta mer... ännu mer..



Grande Finale...




Alpina världscupavslutningen i
Åre..

Åre från sin bästa sida...



Melodifestivalen..


Hockey slutspel..

Ja, det händer ju en hel del..
Idag, lördag vaknade jag tidigt.. men gick inte upp förren klockan 9..
Vill ju ändå ha lite sovmorgon :)

Tillbringade förmiddagen såklart framför tv:n..
Herrarnas slalom och damernas storslalom..

Pysslade med mina album under tiden också.. roligt med foton! Nu är alla kort insatta och texter ditskrivna..
.. och minnen förevigade!

Svindal
fick sin totalseger..
Stabile Raich gränslade..
Så kan det gå.. Ingen som vet , ingen som vet!

Idag blev det också lite shopping..
Hade ett presentkort som jag utnyttjade till sista kronan :)

Lite tre små rätter ikväll, loka och Melodifestival hos mor..
Röstade på Dawn Finer och Malena.. så jag får säga att jag gjorde mitt ikväll :)
Den finalen är nu avgjord!

HV avgjorde...

Skidlärar SM är avgjort..
utan mej :(



14 mars 2004...

"Strålande sol..
Va uppe vid 08 tiden. Drog upp till Kitz..
Åkte förmiddagen i finfina pister..
Sedan blev det lite käk på Alpincenter och därefter ner till Langwied och bara häng i solen.. underbart!
Zell Am see på eftermiddagen..
Fyllde i och fixade till min tatuering.. och satt en fin liten diamant i naveln!"



Mitt nästa lilla projekt :)

Anna Bell Headlam
www.poetry-on-skin.com
Otroligt duktig och söt!

Va väl 13, 14 år när jag tog med mej kära mamma in till Växjö och tog hål i näsan.
Ja, var ju tvungen att ha målsman med mej..
Satt plåster på näsan innan jag drog till fotbollsträningen på kvällen..
Ingen trodde att jag hade tagit hål i näsan, utan bara hade någon finne eller något, hehe..

Ja, då var det ju inte så många som hade piercing, ja inte som nu när alla har hål överallt :)

Sedan när vi drog till Göteborg på Gothia Cup den sommaren fick mamma skriva en liten lapp där det stod att jag fick lov att göra en tatuering!
Så i Nordstan, i femman fick jag min första tatuering.. på ankeln.


Fortsättning följer...













Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa livet på ett ben...



Men om du bara har ett ben, är det som vanligt då eller.. ?
Ska man leva som grodan då?.. - på hoppet!!

Freitag
igen..
Kände mej trött när klockan ringde i morse.. Som om jag inte hade sovit något alls liksom..
Men vaknade snart till liv efter en rejäl vitaminchock, min frukt och bär shake :)

Ut i snöslasket och till jobbet..
Jag ser samma människor varje morgon nu, möter samma bilar och..
Alla har sina rutiner..
Tanten som står och väntar på att bli upphämtad vid kungsvägen, tjejen/ damen som tar sin dagliga morgonpromenad vid 05.55, och de två killar som väntar på bussen till Alvesta..
Jobbar nog på industri eller lager.. känns så!!

På med musiken och dammvippan i högsta hugg..

Vid 08.50 satt jag på träningscykeln på gymmet och följde brudarna i Åre, under slalomen.
4 svenskor bland de tio !!
Det är ju bra..
Borsén behövde den där pallplatsen, all happiness till henne!



Träning med mor efter det..
Biffning för mina biffiga lår och bamsiga biceps..

Hem och gjorde köttfärssås till herrarnas storslalom!
Svindal.. han är ju för sweet.. Synd på hans scheisse förkylning bara!



Om gudarna är med han imorgon och liksom rappar på hans snabbhet i fötterna så han liksom bara köttar i slalomen och tar hem Totalen framför Benjamin..
Det vore han väl värd?!

Lite mer städ innan det och sedan lite födelsedagsfika.. " Leilas äppelkaka med 12 stora gröna äpplen"
Mycket äpplen blev det :)



Hemma var jag efter klockan 19.. och har tills nu fixat med mina foton. Håller på att sätta in en 400 bilder i album, ligger som några år efter, men nu är jag ifatt!!

Ja, det var i stort sett min fredag..




En dag som igår..

Avslutade torsdagen med ett biobesök..
" slumdog millionaire"
Otroooligt bra film,,, Kan ärligt säga att det är en av de bästa filmer jag sett!



Under dagen blev det gymmet en sväng. Med träningsvärk i hela kroppen körde jag bröst, triceps och mage..
Blev pigg och glad efteråt..
Träning piggar verkligen upp!

Såklart
tittade vi på Herrarnas och Damernas Super G..
Vonn is still going strong...



Vonn vann !!

Rotfruktsgratäng innan det, och lite besök på sesam och jobb innan det..



Imorgon är en ny dag..
Får se vad den har att erbjuda!

Min tisdag från tidig morgon till kväll..


Vaknade imorse och kollade mobilen.. 05.10..
Perfekt, bara att stiga upp!
Konstigt det där att kroppen liksom bara ställer in sej på att vara redo, vakna till liv när den ska :)

Vaknar ofta innan klockan ringer, ganska skönt!
Min korta tid som gästspelare i snooze världen blev kort.. Skönt!

På tre sekunder är jag uppe och igång..

Började dagen med en shake innehållande, 1 banan, 1 apelsin, 1 kiwi, hjortron, frusna jordgubbar, lite vaniljyoghurt, lite mjölk toppat med havregryn..



Den fantastiska mixerstaven fixar allt till en mycket smarrig och mättande shake...
Till det en liten smörgås med leverpastej och massa gurka!!

Drar till jobbet 05.45..
Öppnar på gymmet, Complett, drar igång musiken och sen städas det för fullt till 09 tiden..

Efter jobbet blir det egen träning.
Imorse körde jag 10 min snabb power walk, biceps och underarmar och avslutade med 10 min cross trainer..

Sen hem till mor, jobbet..
Lite mellanmål, ett knäckebröd och lite egen musli :) Mums!

Lämnade av kära mor hos Nadjas..
Där hade hon en härlig timma framför sej. Naturkosmetisk ansiktsbehandling..
Oförskämt fräsch och fin efteråt ;)
Jag fixade lite ärenden på stan..

Lite lunch efter det..
Idag blev det fin husmanskost, stuvade makaroner och köttbullar med massa rivna morötter !!
Jag gillar verkligen det.. mums mums..

Sedan var det dags för Stina (main coon kissen ) att inta Svans & Elegans !!
Pälsvård, bad och klippning av klor..
Låter ju otroligt skönt för en annan, men jag kan lova att Stina inte höll med..
Hon är en ganska stor kisse, men gu va liten hon blev, ihopknypplad i buren..


En helt ovetande Stina om vad som skall hända inom kort..


(resultatet har jag inte sett ännu, får vänta tills imon )

Där inne på Svans & Elegans möttes vi av en perserkisse, med betydligt mindre päls än vad den förmodligen kommit dit med.. oj oj oj.. Där snackar vi tovor.. aj aj aj..

Så antingen möts jag av en fluffig Stina imorgon eller en halv Stina :)

Sedan var det dags för mej att åter åka till gymmet.
Jobb som träningscoach..
Efter det blev det egen träning igen..

Ikväll körde jag rygg, sida och mage..
Avslutade allt med en skön solning..

Hem och fixade lite kvällsmål..
Det fick bli.. färsk ananas, kiwi, russin, valnötter, mandlar, solrosfrön med kesella.. ett kokt ägg till det!



En låång varm skön dusch, hårinpacknng.. insmörjning av hela kroppen..
Ren och fin :)

Det var min tisdag..
En bra dag och jag känner mej bra och kroppen känns bra..



Just idag mår jag bra, just idag är jag stark !!




( och det går även bra för Lakers sista möte mot Almtuna )

Grattis på Internationella kvinnodagen!

 Tack tack...


Helgen lider mot sitt slut..
Jag känner mej pigg och glad igen.. Skönt att vara tillbaka :)
Har haft en lugn och skön helg här hemma.

Igår var det ju massa idrott på tv:n hela dagen. Som tur är har vädret tillåtit mej att sitta inne :)
Störtlopp i Kvittfjäll, damernas slalom då härliga Hansdotter tog en silver peng:), bandy, hockey och friidrott!

Jag satt inte och degade i soffan heela dagen, utan jag storstädade här hemma. Hängde upp nya gardiner, fixade om lite, städade och gjorde det mycket fint. Så himla skönt när det är rent och fräscht..
Tog en tur runt ÖB och Maxi också för att småhandla lite..
Handlade städgrejer till jobbet..

Gu, vad jag städar mycket..
Varje dag nu faktiskt :)

Men det är inte så när jag får en liten ledig stund över att jag måste städa här hemma, jag är inte pedant.. och det gör mej inget med lite dammråttor här och var..
Men nu var det skönt att få det lite fint :)

Sen kan man ju se det som lite träning- det gör jag när det känns lite motigt!

Lördagkväll blev en lugn kväll framför lite Melodifestival med en kesomacka :)

Idag har jag jobbat lite och svängde runt bror och sambo på vägen hem.
Lyckas alltid komma till middagsdags, mums, tack tack! :)
Stannade och umgicks lite..

Nu är jag hemma igen i min nystädade lägenhet..




8 mars 2008...

För ett år sedan var jag i Kläppen denna helgen!
Skidlärar SM
Riktigt roligt och jag var grymt taggad och det kändes fruktansvärt skoj att köra lite bana igen!
Kommer inte ihåg när jag kände mej så nervös, pirrig, laddad och glad inför en tävling senast..



Jajjemän, spider fartdräkten på, och såklart mina snabba pälsåludd vantar!
(Som är väldigt omtyckta, sköna och en bra "icebreaker".. Fått många fina komplimanger och även att vissa anser att de inte är seriösa och professional enough.. så tänker jag bära dem med stolthet ändå ;)
Så det så ...

Blev en 7:e plats av 60 startande damer..
Mycket nöjd över den prestationen, även fast man alltid känner att man har mer att ge.

Tänkte jag skulle se till att förbättra den platsen iår..
Skidlärar SM går av stapeln den 14 mars i Klövsjö.. Alltså nästa helg..
Har laddat sedan i fjol för detta, men ändrade planer..

Känns lite långt att köra upp dit för den helgen..
Fasen också, var riktigt sugen på lite revansch!

Blev lite andra prioriteringar och så får det bli..
Lite härlig vårskidåkning i Alperna hägrar istället:)
Dock inte helt fel..hehe..


Laddar för detta istället.. Härlig vårskidåkning med gassande sol...





En välförtjänt weissbier efter en härlig skiddag... eller två ;)


Ja, där har vi något att se fram emot! 



Avrundar med två otroligt söta modeller..
Kikan´s nya möss modeller...
 www.kikans.se






Made by me just for you...




Barnvakt 2006..


Eller det var ju mer marsvinsvakt.. men ändå:)
Var "fadder" åt två små roliga marsvin en vecka..



Marsvin är speciella små djur.. De låter roligt, de är snabba och det ser så roligt ut när de mumsar i sej sallad och annat knaprigt!
Väldigt sällskapliga, man kan borsta dem lite och pyssla med dem..

Satt och mös med dem i tvsoffan, tills de kissade på mej, vilket de gjorde i stort sett hela tiden, hehe..
Då fick de snällt hoppa ner i buren igen!!

Hade två marsvin som liten.. Teddy och Freddy !

Vi hade marsvin, hamstrar, fåglar, fiskar, vandrande pinnar (gu va roliga, NOT), hundar och katter!
Marsvinen blev väldigt ompysslade.. det var dock kläder, fina tofsar..
Hamstrarna ( Lisen och Tjorven ) hade jag utomhus och lekte med i gräset.. Fick passa sej så inte kissarna var i närheten bara :)
Det var angora hamstrar så mycket pälsvård!

Vi hade Bamse och Tosse, en helt vanlig bondkatt och Tosse som var norsk skogskatt.
Otroligt speciella katter..

Både blev väldigt gamla, runt en 18 år!
Tosse tog vi med oss hem från Torsby, då vi var på besök i de värmländska skogarna.
Han var väl lite min katt!
Han gjorde mej alltid sällskap på toaletten, och sov hos mej!
Underbar!

Bamse skulle alltid vara med överallt, han följde med ut när man skulle på promenad med hundarna. Oftast klättrade han upp på ryggen och hängde runt nacken på axlarna liksom.. Där hängde han medans man hade varsin hund i varje hand.
Hehe, jätterolig..
Han skulle alltid tutta på örat.. tills det blev helt kladdigt, mindre mysigt :)

Fåglarna, Pippi och Pelle.. vanliga, högljudda fåglar :)

Från fiskarna har jag inte så många minnen.. fiskar är ju fiskar helt enkelt!!



För det trevliga besväret (barnvaktandet) fick jag lite choklad och lite vin, vilket det helt klart var värt :)







3 år senare.. idag!
Inga marsvin, men älskar att gå in i djuraffärer och titta till de små gnagarna..
Sjukt roligt med djur..

Fisk.. ja idag har jag ätit lite lax i saffrans och rosmarinsås..
Smakade faktiskt bra och idag känner jag mej mycket piggare, vilket känns sköönt!

Blev en film idag med... Patrik 1,5!
Mycket skön, rolig och bra film.. tycker jag :)


Resten av kvällen kommer spenderas lite här och lite där (tv soffan)
Men blir snart sängen då jag ska upp 05.15 imorgon..

Valrossarna en tidig morgon...:)




Tredje dagen av min fasta...



Inte egenönskad fasta
,.. min mage säger ifrån!

I måndags efter mitt jobb och träning på morgonen började jag må dåligt.
Kände mej yr, svettig och lite illamående.
Försökte fortsätta träna men det gick inte..

Fick inte i mej någon mat under dagen och det tog inte lång tid efter att jag hade kommit hem innan jag fick springa på toaletten.
Stor del av kvällen spenderades där..
Antagligen någon magsjuka...

Idag är det onsdagkväll...
Har fortfarande inte fått i mej någon mat. Lite blomkålsstuvning idag..
Ville verkligen bara mumsa i mej för att jag gillar verkligen blomkålsstuvning :)

Men magen säger ifrån..
Inte sugen på något då jag har ont i magen och mår illa..

Hoppas att det blir lite käk imorgon!


Idag har jag kollat lite film. Flyga Drake !
Bra film och känslosam..

Ikväll blir det lite Vänner, Halv åtta hos mej..
Ja, orkar man inte göra något annat ( som jag inte orkar förtillfället) så finns det alltid något att titta på.
Serier i massor, nya och gamla.. premiärer, sjukhus.. Den rätte för Rosing..




Känns lite ynkligt att gnälla och tycka synd om mej själv..
Här mår jag dåligt några dagar och tycker det är jättejobbigt..
Känns tungt och tråkigt!

Så finns det dem som varje morgon vaknar upp till smärta.
Varje dag är en kamp..

Känns inte rätt att gnälla över lite magont..
Men jag känner mej förtillfället inte pigg och även fast jag är väldigt glad och tacksam för att jag får vara frisk så känns det nu som om jag får ha lite ont!

Man har tusen önskningar när man är frisk..
och bara en när man är sjuk!

Tänk på det...





Vad folk ångrar är nog mera vad de inte har gjort än vad de har gjort..




Så sant så sant...

Jag kan ju ändå inte göra något ogjort...
Så varför ångra och slösa massa energi på det?

Jag har gjort saker som varit mindre bra.. Kanske inte ur mina egna ögon men andras..
Kanske händelser som nu efteråt känns onödigt, men för stunden kändes bra.. så då måste det ju vara ok?!

Måste ju kännas värre att vakna upp en dag när allt är försent och ångra så mycket som man inte gjort, som man inte vågade eller testade..
Inse att det kanske är försent för allt..

Så alltså är det bättre att bara köra på..
Men man kan ju ändå tänka efter lite före ibland..

Nu när jag sitter och läser mina gamla dagböcker kan jag ju tänka ibland..
- hur tänkte jag där egentligen?!

Men för stunden handlade jag rätt och det kändes rätt just då..

Man kommer ju alltid tänka tillbaka på saker man gjort och sagt och undra om man kunde gjort annorlunda..
Men vad finns det för mening med det?!

Det blev som det blev..
Man väljer ju den väg som känns rätt förtillfället och hoppas att allt löser sej med tiden..






Idag har det varit söndag hela dagen..

Drog med mej täcket imorse och kröp ner i tv soffan för att titta på Vasaloppet!
Gu vad mycket människor, ser så härligt ut när alla ska iväg samtidigt..
Verkade ju vara ett fint före...
Tipptopp för både eliten och för alla motionärer!



En dag ska jag köra!

( Får jag se om det är något som jag ångrar att jag inte gjorde, eller kanske att jag gjorde, hehe)

Tog mej en sväng till Rusta för att handla lite smått och gott..
En liten sväng på stan efter det med brossan!

Väldigt lugnt i Växjö idag, inte mycket folk ute, ingen shoppinghets.. väldigt lugnt och lite ensligt!
Skönt :)




Lite jobb i eftermiddag och nu tvättas det för fullt..
Underställ och skidstrumpor tvättas.. redo för nästa gång :)

Snart är det Parlamentet premiär!!

Lite yoghurt med kiwi, solrosfrön, russin får det bli som avslutning på denna dag och bra ladd för en ny vecka!



k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0