Se på livet genom framrutan, inte genom backspegeln..



Men jag gillar ändå att titta tillbaka ibland, tänka tillbaka på allt man gjort, på allt roligt, på vad som hänt..
Men det kanske är att slösa tid och energi!?

Det är såklart onödigt att grubbla och fundera över saker som hänt bara för att på något sätt försöka komma fram till ett svar.
Det finns inte alltid något bra svar!

Då är det bara att gå vidare och inse att det som har varit har varit.. Det går inte få tillbaka!

Minnen ooch tankar kommer alltid finnas kvar och det är coolt att man alltid kan ta upp dem och le lite för sej själv:)

Drömmar är bra.. utan drömmar kan vi inte leva!
Drömmar är viktiga för att komma framåt, visioner och planer!

Längtan är bra..
Men tänk på att det är inte bara målet som är målet utan resan dit är minst lika viktig.
Det är där det händer, det är där du får uppleva..


Kärlek..

Kärleken kan kväva mej, få mina tårar att aldrig sluta rinna, det är den som drar det hårdaste greppet kring mitt hjärta, man får knappt luft, man sprängs, sakta och outhärdligt bryts man ner till spillror av trasiga bitar..
Den som drar ner dej till botten, ett fast grepp som med en betong hand trycker ner dej dit du inte på något sätt orkar ta dej upp..

Men det är också kärleken som håller mitt huvud ovanför vatten ytan, den som får mej att vakna med ett leende på läpperna varje morgon, den som gör att det bubblar över av lyckorus, den som gör att vid varje tanke får mej att bli varm i hela kroppen..
Ett litet leende, en kram, en beröring, en närhet och en känsla så härlig..

Ett så starkt uttryck och en sådan känsla..
Att det kan beröra så mycket.. att det kan förstöra så mycket, att det kan ge en sådan lycka!

Otäckt att man som liten människa kan vara så lättpåverkad och tappa fotfästet för att sedan blomma upp igen..
Häftigt på samma gång!





Att älska sej själv är en början på en livslång kärlekshistoria!!






Då var det söndag och jag har egentligen inget som jag måste göra, vilket kan vara skönt!
Men å andra sidan är det roligt att ha lite att göra ju!

Första helgen på länge som jag är här hemma så jag liksom, jaha, va ska man göra nu då?!
Mina senaste helger har ju bestått av skidåkning, sol, snö , party och massa kärlek:)

Det går inte att komma ifrån att det känns lite tomt och ensamt..
Men hellre ensam än i dåligt sällskap!

Alltid skönt att vara lite ensam, gå runt och pyssla lite.
Jag städade lägenheten igår, diskade och lite sådant som helt enkelt måste göras tillslut!

Det blev en sväng till gymmet, träning och lite solning efter det!

Hem och tog en skön dusch.. inväntade besök.. Lagade lite lax och spenderade kvällen i soffan.
Lite film men mest massa prat om livet, kärleken och allt annat som tar upp större delen av livet, mina tankar och hela ens existens:)





En skön natts sömn och nu sitter jag här en söndagförmiddag och känner lugnet:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0