Kärleksvisan

När jag sjunger för dej,.. så bränner det i mina fötter, det sprider sej upp över hela min kropp, tills den brännande känslan fyller mina ögon och rinner över..
 
Rinner över av tårar..
Tårar av lycka, tårar av saknad..
 

 
För att jag älskar dej, så som du är..
och jag vill ge dej allting jag har..
Låt mej få bära dej när du är svag..
för du betyder allting för mej..
 
 
 
 
Jag har förändrats, jag har tappat en del av den jag var. 
Jag är fortfarande full, fylld av känslor och tankar..men dock så tom.
 
Tomheten går inte att ta på, känslorna är svåra att bemästra, saknaden upptar allt och jag fylls och rinner över om och om igen..
Livet för mej är inte oändligt och jag funderar på hur kort livet egentligen är med tanke på hur länge jag ska vara där borta, då jag inte är kvar här..
 
 
 
För ett par år sedan satt vi i bilen och du gav mej dikten, den du tyckte va fin, som du ville ha..
Jag tog emot den, läste den, såg in i dina ögon, som tårades..
Tårar..
 
Tanken på att en dag behöva läsa den på riktigt, att använda den, att den skulle finnas där i en liten annons med ditt namn, en ros..
Inte du, inte så snart, inte än, aldrig..
 
 
Den fanns i min plånbok varenda dag, jag läste den och varje gång grät jag.
Tårar..
 
Du gav mej koder, du sa att jag skulle ha dem..
Jag tog emot dem, skrev upp dem, såg in i dina ögon, som tårades..
Tårar..

Jag grät inte just då, men nu gråter jag..
Visste du då, att du var på väg?
 
Det var dags, jag ville inte lämna dej, du såg så svag ut..
Jag ville bara krama om dej, för alltid.
Vi såg in i varandras ögon, du sa:
Jag vill verkligen bli bra, jag vill, jag vill kämpa..
 
Det är klart, jag älskar dej.. finaste mamma.
 
 

Jag önskar jag hade stannat, bara lite längre, bara några dagar till..
Jag önskar jag hade berättat, det jag då visste, vad som höll på att hända inom mej..
Jag önskar så att jag hade frågat dej mer, berättat mer, kramats mer..
 
 
 
 
 
Men jag höll din hand varje kväll,.. vad mer hade jag kunnat gjort just då?
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0