Vad folk ångrar är nog mera vad de inte har gjort än vad de har gjort..




Så sant så sant...

Jag kan ju ändå inte göra något ogjort...
Så varför ångra och slösa massa energi på det?

Jag har gjort saker som varit mindre bra.. Kanske inte ur mina egna ögon men andras..
Kanske händelser som nu efteråt känns onödigt, men för stunden kändes bra.. så då måste det ju vara ok?!

Måste ju kännas värre att vakna upp en dag när allt är försent och ångra så mycket som man inte gjort, som man inte vågade eller testade..
Inse att det kanske är försent för allt..

Så alltså är det bättre att bara köra på..
Men man kan ju ändå tänka efter lite före ibland..

Nu när jag sitter och läser mina gamla dagböcker kan jag ju tänka ibland..
- hur tänkte jag där egentligen?!

Men för stunden handlade jag rätt och det kändes rätt just då..

Man kommer ju alltid tänka tillbaka på saker man gjort och sagt och undra om man kunde gjort annorlunda..
Men vad finns det för mening med det?!

Det blev som det blev..
Man väljer ju den väg som känns rätt förtillfället och hoppas att allt löser sej med tiden..






Idag har det varit söndag hela dagen..

Drog med mej täcket imorse och kröp ner i tv soffan för att titta på Vasaloppet!
Gu vad mycket människor, ser så härligt ut när alla ska iväg samtidigt..
Verkade ju vara ett fint före...
Tipptopp för både eliten och för alla motionärer!



En dag ska jag köra!

( Får jag se om det är något som jag ångrar att jag inte gjorde, eller kanske att jag gjorde, hehe)

Tog mej en sväng till Rusta för att handla lite smått och gott..
En liten sväng på stan efter det med brossan!

Väldigt lugnt i Växjö idag, inte mycket folk ute, ingen shoppinghets.. väldigt lugnt och lite ensligt!
Skönt :)




Lite jobb i eftermiddag och nu tvättas det för fullt..
Underställ och skidstrumpor tvättas.. redo för nästa gång :)

Snart är det Parlamentet premiär!!

Lite yoghurt med kiwi, solrosfrön, russin får det bli som avslutning på denna dag och bra ladd för en ny vecka!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0