1 advent..



Första advent kom och så kom även snön..
Det kändes mysigt att vakna upp till ett vinterlandskap. Vakna upp, titta ut och se stora flingor singla ner.



Nu ska det väl bli vinter på riktigt?

Jag hoppas verkligen det!

Sparkarna står parkerade utanför, pulkorna är utdragna och redan provåkta, "snoräjserna" har körts många gånger upp och ner för den lilla backen vi har utanför sovrumsfönstret.

Det är härligt att se!
Mysigt!



Efter en skön promenad i den fluffiga snön blev det en god lussefika..



I fredags blev det lussekatt och pepparkaksbak. Vi provade en ny glögg, det blev ett gott glas rött, julmusiken strålade i bakgrunden.
Riktigt mysigt..

Trevligt, gott, stämningsfullt.. Allt på en gång:)


Nu rullar vi på, vi fortsätter mysa, tända ljus, tänka glada tankar, ladda inför en härlig vinter..

Det känns bra!
Det gör det...







Kommentarer
Josefine

Vad mysigt ni har det! :) Börjar också längta lite efter snön nu här borta i Oslo.. Hoppas verkligen att vi ses till jul! Ha det fint, kram!

2011-11-27 @ 23:52:48
Josefine

Hej igen! :) Jo, jag trivs jättebra! Känner mig redan som hemma i den här staden och trivs med att få "ta hand o mig själv" och att bo tillsammans med vänner.



Har provjobbat på en restaurang tidigare, men där kanske jag får börja jobba efter jul istället. Imorgon börjar jag dock vikariera som barnehageassistent (dagisfröken) Ska bli jätteroligt!



Ja, det gör jag (ska boka resan när jag kommer hem till Kalmar på fredag, hoppas bara det finns platser kvar..) Ser verkligen fram emot att få komma upp till er.Ha en bra jobbvecka och lycka till med allt!



Vi ses! Hälsa Kristoffer, Kraam

2011-11-28 @ 11:36:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0