Ny vecka på det nya året..

Ikväll ska jag träffa nästa gäng av förväntansfulla engelska gäster..
Vädret för morgondagen ser fint ut, -10 och sol!
Det kommer att bli en bra vecka..

Det är mycket skidåkning nu..

Vinterstudion med damernas slalom, herrarnas slalom, längdåkning..
Nya studenter har kommit till Åre för skidåkning, ( party är väl dock prio ett:), det är många ute i pisterna idag.
Det snöar lite lätt och kylan biter, men jag tror att det är finfint därute.

Jag har beställt nya bindningar till mina skidor. Mina feta skidor som fortfarande står härinne, i väntan på att få komma ut och prova snön. Jag har nya Hestrahandskar, jag har ett par nya hårda pjäxor, stavar finns det gott om.

Garderoben är full utav mössor, mina mössor..
Det finns snö, mycket snö..

Stendalen öppnade förra veckan. Nu i veckan som kommer hörde jag att Tväråvalvet ska öppna, vilket är tidigt, vilket är riktigt roligt:)
Det är lite folk, lite gäster..
Idag på en söndag är det väldigt lugnt i backen. Då det är bytesdag.

Ja, allt är som gjort för lite fin skidåkning..
Klockan 8 imorse var jag på gymmet. Försöker bli stark, få bra balans, bli stabil..
För jag vill snart ut och njuta av det som jag gillar allra mest,
Skidåkning!

Det var ju lite därför vi flyttade hit..
För skidåkningen, vintern, snön!

Nu får jag utöva det sittandes framför tv:n, med virknålen i högsta hugg.
Det blir mycket gjort, det blir många mössor:)
Det blir också många plåster.. och det blir ett knöligt långfinger.

Men det blir fina mössor:)



Totalskidskolans Jubileumsmössa..
Köp en och sponsra skidskolan, så kan fler få möjligheten att göra det bästa som finns..
Få uppleva farten, vinden, snön, känslan, glädjen..
-med att få åka skidor!!





Snart är det min tur..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0