Valborg..


Ja, det är en härlig dag!

Jag var uppe med tuppen..
Har varit och jobbat några timmar i morse, men är nu hemma igen.
Måste slutföra min bokföring av mitt företag och fixa deklarationen, bokslutet, så det hinns färdigt till måndag!
Tyckte jag var ute i god tid, men vet inte vart dagarna tog vägen.
Det är väl som vanligt då :)

Blir jobb under dagen och sedan lite fix och piff på Make Up Store..
Om det blir bra, så är det inte helt omöjligt att det blir lite vin och utgång ikväll :)

Långhelg!!

Annars funderar jag mest förtillfället..

.. vad jag ska göra!
Vad jag vill göra..
Vad jag helst av allt vill göra..
Vad jag kanske borde göra..
Vad jag måste göra..
Vad jag känner för att göra..
Vad jag måste göra men inte vill göra..
Vad jag måste göra för att göra det jag vill göra..

Ja, det är mycket tankar som snurrar..

Tror jag är rädd för att höra något som jag inte vill höra, att det inte blir som jag har tänkt mej, eller att jag får ett svar som jag inte är beredd att ta..
Även att jag försökt förbereda mej och ställa in mej på det.. så kommer jag inte vara beredd!

Det är svårt när man inte vet..
Och när man inte vet hur man ska göra för att veta, för att få veta.. för att veta hur jag ska veta!

Då är det inte lätt!

Men det kan ju inte heller vara lätt hela tiden.. det ska väl inte vara lätt hela tiden?
Även fast det å andra sidan hade varit mycket lättare då..

Sedan vet jag att det alltid ordnar sig tillslut, på något sätt, och oftast till det bättre, kanske till och med till det bästa!
Men i dippens stund känns självklarheten och den rätta känslan svår att hitta, svår att nå..



Men nu skiner solen och det ska jag också göra!!


Happy thoughts..





Happy Valborg..



Kommentarer
Madeleine

Tack för grattishälsningen. Önskar dig en fortsatt solig skön helg! Kram

2009-05-02 @ 21:27:40
URL: http://storalollipoppan.blogg.se/
Gabbi

Åh, älskar ditt sista meddelande,,så himla bra! Jag tror jag "lånar" det :) Är inne i lite samma känsla som du beskrev i ditt inlägg...har det med åldern att göra? Kram

2009-05-06 @ 11:48:21
URL: http://www.metrobloggen.se/halsokoll


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0