28 februari 2004..

Vad hände för exakt fem år sedan?..


Jo då, jag hade mens.. hehe (förstår ni vilken koll jag har :)
Det var en onsdag, konungens namnsdag (han har visst alltid namnsdag då :)

Mina dagar tillbringades i ett underbart Österrike, i en mysig alpby vid namn Kaprun.
Jag lämnade in mina skidbrallor hos "vår" skräddare, eller skräddarinna- så säger man väl inte? (om det är en kvinnlig)hm...
Jaja, iallafall.. byxorna var ganska så paj, håliga och skitiga..

Några dagar tidigare:
Vaknade upp, strålande sol på en vacker klarblå himmel, temperaturen mätte hela 20 minusgrader, burr..
Men sååå vackert!
Volvan startande inte, föör kallt. Tog annan bil, åkte över till andra sidan berget, uppför slingrig alpväg, tyst, vackert, massa snö, kallt om kinderna, skidorna på, leendet på läpparna ( som vid det laget var kroniskt efter någon månads puderåkning:)

Swiss, iväg, mellan husen, över kullar, mellan grindar, orört, bara mina spår, mitt dunkande hjärta, solen i ögonen, snön som virvlar upp i varje sväng..
Lika vackert och skönt som det precis då kändes lika snabbt förvandlades det till smärta och ett... WHAO shit.. va i.. va f..
Svängarna satt som ett smäck, men bakom den härliga kullen då jag lättade lite från snön, var ett taggtrådsstaket, nerkilade träpålar..
Drog rätt in i det med ordentlig fart.. tog trästolpen rätt över knäna..

- därav mina pajade byxor:)..

Knäna kändes ju också ganska paj kan jag tillägga! Kände blodet rinna längst ner mina ben, svullnad..

Men vi hade iallafall tur med vädret:)

Byxorna lappades ihop, likaså mina pjäxor som jag också körde sönder, framkallade finfina foton, tvättade bilen, köpte födelsedagspresent, handlade garn, köpte pennor..

Kvällen tillbringades inne i Zell Am See, kollade big air showen, som alltid på onsdagar, lite Crazy Daisy och jag antar att det blev en och annan weisbier :)

Det var min dag för fem år sedan..
Jag hann ju med en hel del..:)

Denna dag hade jag förmodligen glömt för länge sedan.. men den kraschen minns jag som igår, finns även på film!!
Aj aj aj....



Kaprun, vilken vy, vilken charm...





Idag, 2009..

Ingen mens :)
Klokare, visare? Nja, några år äldre iallafall.. :)
En dag innehållande- shopping på Rågårds, ÖB, våreld på Plantagen, en liten mumsig fika med kära mor på City Gross, mer handling, ingen vinst på Triss..  När kommer det plötsligt att hända?

En bra dag, en mysig dag, en dag med hela byxor och ett leende på läpparna då mamma och jag delade på en god liten semla.
Ingen snö, inte jättemycket sol, inga alptoppar som sträcker sej massivt upp i den klaraste himmel..



Men dock.. en mycket bra konungens namnsdag!


Kommentarer
J o s s e

Sv: Oh, gud vad roligt!! Åh nu kom jag på, vilket dåligt samvete jag fick... Att vi inte har skickat några bilder på Theodor till dig!! Fy,dåligt.

Men jag ska göra det snart, lovar och svär!



Detta var ju jättetrevligt,då har man en blogg till att läsa varje dag, tjiho.



Jo,allt är helt okej med mig (lite förkyld och så bara) Hoppas allt är bra med dig?!



Stor kram! =)

2009-01-28 @ 21:45:31
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
J o s s e

Sv: Oh, gud vad roligt!! Åh nu kom jag på, vilket dåligt samvete jag fick... Att vi inte har skickat några bilder på Theodor till dig!! Fy,dåligt.

Men jag ska göra det snart, lovar och svär!



Detta var ju jättetrevligt,då har man en blogg till att läsa varje dag, tjiho.



Jo,allt är helt okej med mig (lite förkyld och så bara) Hoppas allt är bra med dig?!



Stor kram! =)

2009-01-28 @ 21:45:37
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Madeleine

Hej,vad kul att du har skaffat en blogg. Vad bra du skriver :-) Stor kram till dig!

2009-01-29 @ 08:13:00
URL: http://storalollipoppan.blogg.se/
YMB

Hejsan, va roligt att även du bloggar nu, ser fram emot att få följa din vardag. Ha det så bra o många

kramar till dej. //Yvonne

2009-01-29 @ 09:42:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0