För 4 år sedan....




..var det mycket plugg som gällde.

Den 31 januari var en måndag.. Efter en ganska lugn helg på Hampnäs Folkhögskola var det åter måndag och dags för en ny skoldag.
Hampnäs Folkhögskola ligger i Själevad.. mycket vacker belägen alldeles invid sjön.
Vi är uppe vid Höga kusten, utanför Örnsköldsvik.. Väldigt vackert!


Utsikten från vävsalen..




Idag skulle vårt Hjärt-arbete redovisas. Ett projekt om hjärtat som vi arbetat på de senaste veckorna.
Redovisningen gick bara fint.. och äntligen så var det gjort.
Imorgon skulle Hjärt- middagen planeras, dukas upp och serveras...

Vår kurator på skolan var inne i vår klass under eftermiddagen och pratade om mobbning..
Jag ingick i en klass med enbart tjejer, en klass med 19 tjejer från olika delar av landet, olika åldrar och med många olika åsikter.
Det känns som att det är upplagt för intriger , osämja och avundsjuka..

Det var visst en del som inte var nöjda med sammanhållningen i klassen..

Men hur ska man kunna gilla alla?
Hur ska 19 tjejer kunna hålla sams?
Är det möjligt?
Måste man gilla alla och umgås med alla?

Jag respekterar alla, men gilla alla? Nä, det gör jag inte.
Men däremot är det aldrig okej att trycka ner någon annan, dissa någon annan för att hon/han inte stämmer in i din mall, kompletterar dej eller för att du tycker att denna inte gör rätt enligt dej själv!!

Men jag har väldigt svårt att spela något spel, le och fjäska för att bry mej om någon som jag vet inte tillför mej något, som inte ger mej energi eller som jag just då känner att jag inte har behov av.
Det alldeles för många därute som tar alldeles för mycket energi av andra utan att ge något tillbaka!!

Jag tycker att det var en bra klass med många olika personligheter och att alla på något sätt fick komma fram till sin rätt.

Men som jag sa innan, tycker jag inte att alla måste älska alla.. och det måste väl få vara helt okej ändå?




Men undrar varför killar har lättare att umgås i större grupper än tjejer?

Själv trivs jag bättre bland grabbarna.. Har alltid umgåtts till största delen med killar, enda sedan jag var liten.
Jag lekte krig med grannpojkarna, spelade brändboll, spelade fotboll med killarna, smög och pallade... 
Fick alltid göra allt, som att ringa på, göra alla bus, palla den mest svåråtkomliga frukt...
Hehe, lättlurad.. och jag som trodde dom gillade mej? ! :)

Har alltid tyckt att det varit enklare att hänga med killar, man har lättare passat in, de har alltid accepterat mej för den jag är, alltid varit ärliga och rakt på sak..
Bra egenskaper!!

Säger inte att man inte kan ha det så med ett tjejgäng..
Men mina erfarenheter säger att det har varit sååå mycket roligare och enklare för min del..

Men å andra sidan har jag alltid gillat lite motstånd, gillat att leka krig, leka med bilar, spela fotboll..
Fast visst hade jag dockhus, massor av barbiedockor och visst gillade jag att klä ut mej och sminka mej och vara den där söta lilla prinsessan!!

(Fast när jag tänker efter så var jag alltid utklädd till indian på maskerader och sånt.. haha!!)
Jaja...

Jag är stark och klarar mej själv.. så jag får väl tacka min hårda uppväxt bland alla grabbar ;)





Ikväll är det lördag den 31 januari 2009..
Februari imorgon då...
Tiden bara rusar iväg!

Dagen har bestått av ett väntande av Störtlopp och Super G,.. som inte blev av.
Stig Strand och Tobias Hellman gjorde sina topplistor av de största svenska alpina namnen genom tiderna..
Såklart toppade Stenis före Anja :)
Helt otroligt är det vad Stenmark egentligen gjorde.. Att man tillomed gjorde om poängsystemet då för att Stenis var så himla överlägsen.. och för att behålla publik och intresse för sporten gjorde man om räknesystemet..

Fatta vilken kung man är då!!

Resten av dagen:.. jobb, slängt skräp, sorterat papper i mina pärmar, lite mat, dvd film "Nära och kära", mailat och fixat vid datorn..
Nu blir det lite mer pyssel, städ och kanske lite tv..

En lugn och skön lördagkväll här i Växjö.. för min del iallafall :)











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0