KIKAN....

Kan ju vara lite skönt att skriva av sig...

Minns alla gamla dagböcker (med hänglås, - viktigt) som man försökte skriva som liten. Undrar varför man bara skrev det som var sorgligt.. ?
Död hamster, olycklig kärlek, förlust i fotbollsmatcher, fler döda hamstrar, hehe...

Jag har verkligen sparat allt!
Alla gamla block, lappar, dikter ( som man satt och diktade ihop och sedan läste upp för hela klassen,- frivilligt, hur tänkte jag då?
Men va roligt att läsa nu.. kärleksdikter, listor på söta killar, tankar och funderingar, ..

Skriver fortfarande "dagbok ", ja, eller kalender som jag själv säger!
Inne på min nionde, dagbok- kalender- filofax (va man nu vill kalla det )

2000.. började jag skriva igen efter ett antal år efter min "döda hamster dagbok i låg-mellanstadiet".
Sedan dess har jag dagligen skrivet ner vad jag ska göra, gjort, tänkt göra och inte gjorde...

En bevisbok, där står allt, viktiga saker, mindre viktiga och en hel del ganska oviktigt, som - gick upp, åt frukost, tog det lugnt, fick post, åt, mådde lite illa, ringde mamma, halvtrött, seg, gick och la mig..
Guu va spännande!!
Men hade jag inte skrivit det hade jag ju inte idag vetat vad jag gjorde eller hur jag kände ..

Fast å andra sidan kan man kanske tycka att , va fasen spelar det för roll om jag vet eller inte vet vad jag gjorde den 27 februari för nio år sedan..!?

Men jag tycker faktiskt att det är lite roligt....





Inviger härmed denna kväll med en otrooligt vacker bild från Saalbach...

Inviger denna kväll med en otrooligt vacker bild från Saalbach..


Kommentarer
Victoria W

Hamster?! Va det inte marsvin ni hade? Teddy o Freddy va?! Sicka minnen det kommer fram när du skriver! =)

Kram

2009-02-04 @ 15:26:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0