En vecka går så fort..


Valborgsmässoafton innebar jobb hela dagen...
Make Up Store och lite privat makeupkurs på eftermiddagen.

Blev najs med lila och guldiga toner.. Men med mej hem blev det nya sminkborstar och härligt gröna ögonskuggor:)

Fint väder och ledighet gjorde mej lite sugen på en kall öl i solen.. så så blev det!

Firade in våren vid Växjösjön med i stort sett resten av hela Växjö.
Det var majbrasa och fyrverkerier.. Alla applåderade! Komiskt!!

Dock bittert att bränna upp såå mycket pengar, kan jag tycka!

Knökafull buss hem till Hovshaga, tillhör ju ovanligheterna..

Resten av den helgen var det balkongfix, blominköp, plantering, promenader, stek i solen, grill med burgare, majskolv och guacamoule:)
Jobb, lite stan, skoinköp, mer grill och lite vin:)
Lite PM, lite sömn.. yatzy..
Minigolf... lite kärlek:)

Det har varit lite deklarationshets i veckan.
Känner nog de flesta av mer eller mindre! Bara att bita i äpplet och betala in restskatten..
Varför kan de inte dra tillräckligt mycket?

Har varit löjligt trött i veckan, benen har knappt burit mej på mitt morgon jobb mellan 06-08.30..
Det har ju varit lite väderomslag så jag skyller på det :)
Nä, har fått lite för få timmars sömn helt enkelt, det känner jag!

Så idag blir det sova sova säng säng säng..

Torsdag imorgon och det blir vårfix hos lilla mormor hela dagen!

Har inte så mycket att förtälja i denna stund!


Mina funderingar över allt och alla har liksom ebbat ut i lite skön pepp för framtida dagar och jag försöker som jag så ofta intalar mej själv att göra.. att leva i nuet!
Dock.. måste man ju ha lite framförhållning och att planera och drömma kan ju faktiskt vara väldigt spännande och roligt.

Men man får inte glömma att leva och njuta av de dagar som leder fram till det man längtar till, till framtiden..
Gör man inte det märker man snart att tiden liksom rusar förbi en och man missar ganska mycket, i hopp om bättre dagar, i väntan på väntan.. i längtan..

Man kan leva på hoppet men inte bara i längtan då man missar mycket på vägen..
Det kan ju vara lite synd!!

Efter regn kommer solsken, så även här i Växjö!
Solen skiner igen :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0