Jag tog farväl av lilla mormor..





Min lilla mormor har nu somnat in för gott

Finns ej längre här

Vakar över oss lite längre bort

I en fridfullare atmosfär

 

Hennes hjärta och kropp orkade inte mer

Levde in i det sista

Själen hennes fortfarande ler

Dock så sorgsen att mista

 

Så rar och härlig med leendet ditt

Glad och tacksam för det lilla

Finns nu bevarad i hjärtats mitt

För att vaka lugnt och stilla

 

En glimt i ögat när hon pratade om då

En saknad i dess blick

Så tomt att du nu redan måste gå

Men fina minnen vi av dig fick

 

Äpplen, svalor och rosor i blom

Kattungar och köttbullarna dina

Dagen nu utan dig är tom

Och en tystnad utan bina

 

Vi minns och saknar dig

Men måste ändå vidare gå

Jag tar hand om mamma och mig

Vi nu nya fina minnen ska så

 

En beundran över oss alla

Ett osynligt vakande band

Så varm när andra var kalla

Kära mormor ta nu morfar i hand









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0