Nu vet jag vad jag vill... på något sätt vet jag!




Dagar fyllda av härliga känslor.
.  bra känslor, pirriga känslor och helt fantastiska känslor:)
Det är såå bra och man mår såå bra!!







Jon Olsson Super Session ägde rum i Åre under ett flertal dagar..
Dagar fyllda av skidåkning, feta hopp, fest och party!




Slutet av april och skutan är vit och fin..
Inbjuder till fantastisk åkning och glada munnar:)



Team Långsam, sitskiteamet hänger i Rödkullen och kör storslalom.
Ett härligt gäng som utvecklats otroligt mycket under vintern.

Vi hade ett par riktigt bra dagar med storslalom och slalomträning, glidträning, lek, fysträning, middag och massor av skratt och glädje..
Finns så mycket positiv energi och man smittas hela tiden och allt känns helt enkelt så löjligt bra!



Med en sol som strålar, åkare som är peppade upp till öronen, snö som lyser vit är
det inte mycket som kan gå fel..




Bara en helt vanlig dag på jobbet i Åre!!





Med en kvällsutsikt som inte är av denna värld är det lätt att drömma sej bort..
Där, här var jag i drömmen och jag log!!





Solen fortsatte lysa och vi med den..





Stendalen och slalomträning på schemat..
Fina förhållanden och inga sura miner så långt ögat kunde nå:)
Laddade åkare, fin bana.. alla glada!

Som tränare känns det som världens bästa jobb!





Världens bästa arbetsplats.. tråkigt kontor liksom, hehe..





Bästa skiddagen med strålande sol, blå himmel, bästa skidsällskapet, skönaste snön, traskandes upp på skutan, toksvettig, paus i solen, solravinen, lillskutan ner, grymmaste extremskidorna, litet dropp för mej (större för de andra, hehe).. lite film och foto, lunch.. mer skidåkning.. igen och igen..
Så bra!!





Mer sol och mer snö.. mer skidåkning..





Lite jobb emellanåt:)





Pepp och förberedelser för Skutskjutet 2010!





Slalomtävling på förmiddagen, intern kombinationstävling..
Lunch och sedan dags för tävling!





Skutskjutet 2010..
Över 2000 anmälda, fina priser och den fina bilen, Audi A3 cab vann Stella 4 år! (kul för henne:)





Valla, fartdräkter, längskidor, krascher, fest.. 





Skutskjutet bjöd på det mesta!!





Våra åkare gjorde alla en riktigt bra insats och det var härligt att se allas urladdning och tokladdning i störtloppet!





Även Bymästerskapet avgjordes under veckan..
Åres och årets kanske mest prestigefyllda tävling..

Fredrik Nyberg på plats och det finputsades på storslalomlaggen på start!

På med fartdräkten och under fötterna hade jag ett par snabba atomic GS skidor!
Gick fint och det var grymt roligt.. nervös innan start precis som det ska vara..
Blev en fin 3:e plats för mej med fina priser!

Lunch, middag, öl och drink på det så var den kvällen perfekt!
Kvällen avslutades på Dippan med ett himla röj!





Som bekant går dagarna ruskigt fort då man har roligt..

Men mina dagar gick perfekt snabbt långsamt.. Då jag inte sov bort dem kändes mina dagar väldigt långa och fantastiskt innehållsrika:)

Sova kan man göra när man blir gammal..
Finns ju så mycket annat roligt man kan göra!




Med nya fina skidor under fötterna dagligen kändes åkningen tipptopp:)

Sista gondolen upp..
Inget folk.. lugnet spred sej.. lugnt och stillsamt.. tyst och härligt!


Tittar på klockan och inser att mitt tåg till Växjö går om 1,5 h och där står jag..
Mitt i allt detta underbara!

Tar upp mobilen och ringer SJ, säger som det är att jag är i en dröm och vill inte vakna:)
Så biljetten ombokas och jag kan börja trippen uppför toppen.. för att vandra vidare i drömmen!





Traskade upp på toppen, solen värmde, kläderna åkte av..





Stannade till och tittade ut över den underbara vyn..





Uppe och framme.. dags att spänna pjäxorna.
Kvällen börjar komma men häruppe känns det som om tiden står stilla.
Ett sådant lugn och en sådan härlig känsla..

Lite kär blir man:)





Blåstensbranten ner och man liksom flyger fram..






Stannar upp och inser att man liksom är själv på något sätt, unik, speciell...






Detta är livskvalité, det är ju så här man vill ha det varje dag, så här man vill leva..
Att varje dag kunna bestämma sej för att så här vill jag att det ska vara.
Att ha den möjligheten.

Det är ganska så coolt!

Klockan är 18 nästan 19.. man står däruppe på fjället och ser ut över byn, sjön, upp på fjället..
Jag ser några renar som klättrar uppåt..
(eller egentligen så såg de ganska så skrämda ut då vi kom farandes, hehe)

Men vilken mysig känsla!


Glider ner sista biten i det härliga vårföret..
På Timmerstugan är det full fart, bar och mattömningen på Bustamon under dagen har fortsatt där..
Ingen tråkig dag och kväll för party!

Inte direkt.. alla såg rätt så nöjda ut:)





Filmkväll med vänner och mys, mums och kärlek..
Vilken bra dag, vilken härlig dag!





Vårtecken.. i Åre!





Vårtecken.. i Växjö!





Ja, nu vet jag vad jag vill, på något sätt vet jag!
.. det finns någon därute som jag vill dela det med.. det finns det..








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0