Blodpudding med kiwi och leverpastej..




Jag som mumsade blodpudding igår med kiwi och keso ( järn tas upp bättre med c-vitamin:) och leverpastejknäckebröd..
Allt för att jag skulle vara laddad för blodgivningen idag.

Det hjälpte inte med mina fantastiska blodådror i båda armvecken ( får alltid komplimanger för mina fina ådror, perfekta att sticka i.. De blir till och med lite avundsjuka.. haha konstigt!
Ännu en sak till som jag är bra på:)

Men till saken, mitt blodvärde vill inte gå upp. Det var precis på gränsen nu, och med lingonvecka nästa vecka så kändes det sådär..
Fick lite extra järntabletter och får se till att mumsa på dem och forsätta med min järnrika kost så ska jag nog vara redo för tappning i juni!

Har blodgrupp AB+ så jag behövs inte så ofta..
5 % av sveriges befolkning har blogruppen AB+.

Jag kan bara ge blod till AB men kan själv få blod från alla blodgrupper.
Så det känns ju tryggt om jag skulle behöva blod själv någongång:)


Hon tyckte jag såg så himla ung, pigg och fräsch ut..
Blev paff när jag sa att jag fyllde 29 år i år, hon hade gissat på 18, hehe..
Jag känner mej ju som 20 så jag tackar..




Snöprognos Växjö



Insnöad på paradvägens parkering..



Min, mammas och Lisas solterass i vår..



Någon som mumsar fågelfrön i smyg..



Härliga snövallar på Hovshaga..



Min balkong som längtar till härliga sommarkvällar..



Högstorpstoppen..





Annars så har jag jagat giraffer, kossor och flodhästar idag, men de är slut.. Fick bara tag i en geting:)
Jag har pulsat i snön och dammvippat alla gym maskiner framför hockeyn imorse ( som dock slutade sååå tråkigt)
Jag har inhandlat massa skojiga saker som ska bli en finfin present och jag tittar på OS..
Jag har pressat mina triceps till max och jag spolar i mej frukt!












Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva
intressanta saker som översvämningar,
om man inte får vara två om dem.
Det är bra mycket trevligare att vara två.






 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0