Zumba!!


Zumba, vilken resa!


Tog min 24,7 kilos väska och traskade på tåget i Alvesta..




Gled över bron från Malmö i en vacker solnedgång..
Var framme på Kastrup innan midnatt och jag hade en lång natt framför mej.





Satt mej tillrätta på en av världens hårdaste bänkar med kudden i högsta hugg.
Armstöden var mindre smarta och i någon sånär fosterställning kunde jag knyppla ner mej på bänken..

Fick ta ur mina lurar i öronen då det kom en man som ville ge mej en flaska cognac, då han inte kunde ta med den på flyget.
Jaha, kanske skulle jag få en rolig natt iallafall, hehe..
Vågade inte öppna flaskan utan tittade mest på den :)

Efter en stund kom han tillbaka då han missade sitt flyg, han korkade upp sina fina cognac som han köpt i Bergen.

Framåt småtimmarna blev han hyfsat berusad och det slutade med en fight om sittplatserna mellan Danmark och Polen. Jag höll mej i mitten och jag vet inte vem som vann. Det slogs en del och växlades en hel del fula ord om man säger så..





8 timmar senare satt jag på flyget på väg mot Fuerteventura..
Jag somnade ganska snabbt då jag inte fick en enda blund på flygplatsen.
Vaknade av ett himla spring på toaletten och av lite mat.

Snark och vi var framme, busstransfer till hotellet och det var dags att checka in.
Mitt dubbelrum hade blivit ett singelrum och jag var nöjd:)






Stort rum med badkar och dusch, stor altan, stor säng och AC, lyxigt värre!





Gled runt och spanade in stället..





Härliga vyer, fina växter och blommor..





En liten ort, då det egentligen bara var ett hotell, ett apartementhotell och villas..
Restauranger, supermarket, minigolf, tennisplaner, pooler..

Las Playitas!






En liten fiskeby runt knuten, om det var lågvatten vill säga, annars fick man gå runt vilket tog några minuter extra.





En ganska så ödslig liten by med lite lokals som tittade upp från sitt dagliga arbete.





Fantastiskt vackert och havet glittrade så fint i kvällsolen.





Första dagen gick åt till att spana in stället, handla lite vatten, käka lite buffé, träffa massa folk..
Däckade ganska så snabbt.





Fredagmorgon och jag vaknade pigg och laddad för dagens aktiviteter:)
Morgonyoga och en fin frukostbuffé efter det..

Bytte om och det var bara att köra hårt på första passet..
Dagens pass.. Morgon yoga, Core training, Aqua aerobics, Afro Contemporary Dance, Kara-T-Robics!!
Lagom med fem pass första dagen, hehe:)





Timmarna eller timmen mellan träningspassen spenderades tittandes på andra pass och såklart vi poolen.
Lite mat hamnade ju också i magen..




Riktigt härlig utsikt från poolen och det var inte många minuter som livet kändes jobbigt, hehe..





Kvällarna var lugna och det smakade riktigt bra med en buffé med diverse mumsigheter.
En efterrättsbuffé gjorde inte heller dagen och kvällen mindre tråkig :)





Det var welcomesparty och finblåsorna åkte på, lite show, lite drinkar..





Dagen efter började också med ett skönt morgonyogapass i soluppgången.
Bra stel före men skönt mjuk efteråt..
Otroligt fint med frukost i den vackraste utsikten över bergen, havet och himmeln!





Det blev Gympa for fun, Aqua aerobics, Ragga..





Softisch vid poolen och stek i solen:)





Söndagförmiddag spenderade jag på en bräda, i vattnet och i sanden..
Jag testade på windsurfing, himla roligt men svårt var det!
Blåste som fasen och jag hade träningsvärk i armarna. Fick syra när jag skulle paddla ut med det tunga seglet i vågorna.
Kom upp fint med hade lite svårt med vindarna.. stod mest stilla och blev trött i benen.. men är nöjd och det blir att ta en licens framöver så man kan bli lite duktig:)

Roligt roligt:)





Zzzzumbaaaa...






Palmer, aloe vera och flera palmer.. överallt..





Härligt folk, leenden och svettiga kroppar..





Tadaaaaaa..





Vi tog bussen ner till Moro Jable, en bussfärd på en 45 i minuter, ner längst hela kusten.
Vit sandstrand, turkost härligt vatten..
Roliga fiskar i vattnet..





En öl i solen, och en till.. stek och semester, njutning och avkoppling:)





Sötaste pippina som kände lugnet på plajan tills det kom några snorungar som skrämde bort dem..
( vi skrämde bort ungarna).. nä, det gjorde vi inte, men vi hade lust, grrrrr..





Jag började varje morgon med morgonyoga, jag körde Hip hop, Stretch and relax, Zumba Fitness, Core traning, Gympa for fun, Aqua aerobics, shiatsu partner massage.

Coola svåra danspass, mjuk vattenaerobic, till studsiga gympapass och hårda corepass..
Svettiga afropass och "skakarumpanpass" som ZUMBA!





Fantastiskt duktiga instruktörer från hela världen, jamaica, brasilien, italien, bulgarien!





Det blev någon kall öl, några fina drinkar på kvällen..





Limbotävling, vilken jag ägde, haha..
Så roligt!





Det hanns med en hel del stek i solen och härliga dopp i poolen.





Vi vinkade av alla som åkte hem på torsdagen, dagen innan midsommar.
Vi stannade kvar, bokade ny flygbiljett och njöt av ytterligare två härliga dagar:)

Midsommarafton..
Varför äta sill och potäter och dansa runt en midsommarstång, när man kan äta glass, dricka rosé vid poolen, steka i solen och dansa runt en palm?
Blev en skön midsommarafton..

En god middag, med kött och rosé..
En El Coto on the house och vi var ganska så glada:)
Gled upp till baren och fortsatte kvällen.

Mysigt värre!






Ja, man kan säga att det blev en helt underbar resa, mer än jag hade förväntat mej.
Träffade en massa härliga människor och nya fina vänner!

Alot of feelings!

Nu är det bara att ladda för nästa resa:)
Let´s do it again!!!


zzumbaaaaa....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0