Mars mars måne din dumma fåne..


Snön den faller igen..



Jag vaknade pigg när klockan ringde, sov gott i natt i nybäddat och det där samtalet som har förföljt mej senaste nätterna klarades av på kvällen innan jag skulle somna:)
Så jag kunde somna in utan alldeles för mycket tankar i det lilla huvudet.

Hopplöst att försöka vila och somna när huvudet håller på att spränges av alla tankar och funderingar, puh..
Man svävar iväg så långt i drömmarnas värld att man tillslut inte vet vad som är sant eller inte, vad som är på riktigt, vad som har hänt, eller vad som kommer att hända!

Ena sekunden känns allt underbart och spännande, andra sekunden blir man lite osäker på allt..
Man vill så mycket, och det är så mycket som jag inte kan styra över.
Jag vill kunna styra över allt just nu.

Lisa och jag har legat framför brasan..
Undra om hon funderar mycket?
Det känns som om hon tänker mest på.. vart vi är, mat och när hon ska gå ut..
Undra om hon vaknar upp på morgonen och tänker, urk, idag vill jag inte gå upp..
Funderar hon på vad hon ska göra till sommaren, vad hon ska bli när hon blir stor?



Hon har iallafall ett härligt hundliv här och hon ser ut att må bra och njuta av livet, hon verkar trivas i tillvaron och känner sig trygg.
Det är ju underbart!

Det vill vi ju alla..
Trivas och känna oss trygga, njuta och må bra! Lita på våra närmsta..

Men vi vill ha så mycket mer..
Man ska vara glad jämt, man ska vara duktig på allt, man ska jobba, träna, vara fin och fräsch..
Man vill att det ska hända saker, det ska vara spännande, man vill ha utmaningar, man vill resa, man vill lära sej nya saker.. tjäna pengar..
Man vill ju vara lyckad och lycklig..

Man vill man vill, jag vill..

Ska man nöja sej eller ska man alltid sträva efter något bättre?
Kan man få allt?

Är det bättre att det är bra, eller bra att det är bättre?!!

Man ska väl helt enkelt inte tänka för mycket..
Men det kan man ju inte heller styra över..


Puh, va rörigt!




Har man tråkigt kan man tänka på dessa tjusiga skor:)






8 plusgrader igår, nollgradigt och kräksnö idag och nu ikväll -2 grader= snorhalt!!

Höll på att gå illa nu när jag skulle köra hem från gymmet..
Kom i rondellen (nerförsbacke) och skulle stanna men det bara gleeeeeeeed.
Vad att välja?
In i bilen framför, nope!
In i andra körfältet mot mötande bil, nope!
Blev lite mitt i mellan.. in i snön.. Gick ju ganska sakta så det gick ju bra, jag kunde bara backa lite och köra vidare.. Men shit va halt!!

1 mars idag ju och småland är vintrigt igen efter dagens snöfall:)
Det blev två träningspass på gymmet idag!
Imorse och nu ikväll och två skogspromenader i den tunga snön, skönt:)

Det är ju inte så roligt att vara ute såhär i mörkret på kvällen i blåsten och hurrvet så det är ju lika bra att hänga inne på gymmet runt massa fina muskler;)

Har även varit på ett snabb besök på vårdcentralen.. 100 kr och en diagnos som jag i stort sett visste innan. Men det är bättre att kolla upp de man går runt och funderar på så slipper man helt enkelt att fundera på det mer:)
Bra va?





Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting..













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0