Lär som om du skulle leva för evigt.. Lev som om du skulle dö imorgon!



Varje dag påminns jag om hur bra jag egentligen har det..
Jag är frisk, mår bra, jag kan göra allt jag vill, jag kan strunta i att göra saker jag inte vill..
Jag kan i stort sett välja och vraka.. jag har alla möjligheter till att göra allt!

Jag kan ta mej ur sängen på morgonen, äta frukost, åka till jobbet, träna, sköta mej själv, promenera..
Jag kan göra allt det där.. allt självklara!
Men det är ju inte självklart för alla!

Det glömmer jag ibland..
Men jag påminns om det hela tiden..

Får dåligt samvete över att vara glad ibland..
Jag måste ju vara glad och uppåt för att orka..
Ibland orkar jag ju inte..

Det är lätt att glömma alla dessa små ting som är bra..
Det är lätt att snöa in sej på små oväsentliga saker som egentligen inte betyder något, som inte har så stor betydelse i slut ändan..

Att man slösar för mycket energi på sådana saker som man inte kan göra något åt.
Det säger sej ju självt att det är ganska så onödigt:)




Den friske har tusen önskningar..
Den sjuke har bara en..



Man kanske inte ska fundera så mycket på allt man saknar, på allt man borde, och allt man skulle vilja..
Absolut ska man drömma.. och ha stora mål!!
Det är ju det som för oss framåt..

Men ändå stanna upp och känna efter..
Känna glädje, lycka, skratta..

Vara glad för att man är frisk och stark och inse att alla möjligheter då finns:)

Jag gnäller, oroar mej, klagar..
Det gör vi alla..
Det måste vi få göra!

Men jag vill inte glömma..

Jag vill påminna mej själv hela tiden om att njuta och leva..
För en dag är det faktiskt för sent, och du vet aldrig vad som händer i morgon eller i övermorgon..
Det kan vi aldrig veta!

Läskigt, men å andra sidan vill man inte alla gånger veta vad som händer en, innan det har hänt en..
Så där är ovissheten bättre i vissa fall.


Jag vill inte ångra att jag inte levde!




Idag känns det som om våren tittade fram ännu lite till..
En härligt varm och skön dag!

Kissarna har nu vågat sej ut och det spritter i deras små lurviga kroppar..
Små glädjeskutt!




Skönt att lufta pälsen efter en otroligt lååång vinter imonhus:)





Lisa kände också av vårsolen och hängde ute på altanen mest hela dagen..




Fina vårplanteringar fixades idag..



Snart kan man sitta ute på altanen och njuta av sommarsolen, det går fort:)




Efter skogpromenad, lunch och plantering blev det en sväng till hundlekparken.
Det var ett tag sedan sist och nu var den halkiga isen borta och istället var där blött och gyttja..

Ganska mycket bajs också.. urk..
Ja, det finns visst en hel del knas mattar och hussar som skiter i att plocka upp sitt bajs efter sig..
(ja, asså hundens bajs)
Det märks nu när all snö smälter och det är korvar överallt:(


Jag fick bajs i håret.. det är inte alls roligt att få bajs i håret:(




( Hellre hår i bajset, än bajs i håret )




Tror att det var fler som märkte av det fina vädret idag för på gymmet var det inte mycket folk, varken imorse eller nu ikväll.
Körde två pass idag och det kändes fiiint!



Just det..

Jag har gjort mitt sista pass, ja, sista timmarna på ett städjobb, ett av mina hundra extrajobb.
Ett jobb som jag haft i stort sett varje helg i 3 år..
Så det tåls ju att fira..
På något sätt :)

jihoo.. eller nåt!!




Okej, men då säger vi det..
Lev för dagen och skippa bajs i håret!
Så blir ju alla glada!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0