Highway man..



Jaha, idag vaknade jag 04.30 så jag hann med en lång och ostressig god frukost:)
Det blev flingor och havregryn med äpple och kanel, ägg och en leverpastej smörgås med alot of gurka på!

Iväg till jobbet, städa städa, bytte om och trampade runt på ett Indoor Walking pass.. svett, svett, bytte om igen och fortsatte jobba..

Färdigjobbad och ombyte igen, körde ett styrketräningspass, axlar och biceps.

Lite frukt efter det och ytterligare ett ombyte.. Svängde förbi Bikupan med en kartong full av glas, porslin och andra trevligheter. Det finns säkert någon där ute som betalar några kronor för det:)

En snabbis på City Gross och inhandlade städgrejer till jobbet..
Där var det nytt och fräscht..




Halvkallt idag men lite skönt ändå framåt eftermiddagen.
Lisa och jag tog vår dagliga sköna skogspromenad..

Tog mej en sväng ner på torget.
Där var det fullt med folk.
Blommor, grönsaker, frukter och annat skräp och icke skräp!
Torgdag!







Svenska jordgubbar, fantastiskt goda och STORA.. oj så gott!







På torget shoppade jag tomatplanta, physalis, våreld, dill och mumsig sparris..







Jag råkade ju lära Lisa att äta smultron och jordgubbar från plantan förra sommaren.. det verkar som om hon minns det..
Hm, inge bra såhär efteråt kan jag känna..

Då var det lite roligt, men mindre roligt när man märker att alla bär är lite lagom slemmiga, hehe:)







Det sås kinesisk salladsblandning, spenat, ärtskidor (eller vad man nu kallar det:)







Solen tittar fram och blommorna gillar det!!





Smultron, jordgubbar, citronmeliss, körsbärstomater, persilja, potatis, lök, gräslök, basilika..
Fint, gott och mysigt!!


Torsk, dillsås, morot/potatismos, sparris och körsbärstomater till lunch..

Ut och knipsade av lite fina små rabarber och tillsammans med finfina jordgubbar blev det en mycket god paj!
Till den serverades det glass och kaffe ute på altanen.

Sedan kom Lizzy förbi, lekkompis till Lisa..
Och det lektes, puh, gräsmattan upptjorvad, en syrengren knäckt, tasspår bland lökar och jordgubbsplantor..
Hårtussar farandes överallt..

Hehe, men roligt hade de och trötta blev de..



Runt halv sju ikväll var jag hemma, bytte om ytterligare en gång och gav mej ut på promenad, med Leona Lewis i öronen.
Gick en ny runda, följde de blå skyltarna, jättemysig stig, bokskog, lera, stenar och grenar..

Blå skyltar åt två håll, tittade på kartan..
En väg var "Växjö runt", kändes lite väl långt såhär på kvällskvisten..
Följde den andra skylten.

Sprang lite och hoppade..

Hm, skyltarna försvann.. fortsatte gå, återvändsgränd..
Gick tillbaka, hittade den blå fyrkanten.. in i en hage.
Det kändes inte rätt..
Men jag hoppade in, där var det hästar, många hästar..
Tur man inte är rädd.

Jag menar det finns ju många som är hästrädda.

Jaja, knatade vidare, där var det pilar och tavlor.. men ingen båge..
Mer staket att hoppa över och tillslut kom jag ut på den vägen där jag började.
Så då gick jag även den rundan som jag brukar gå..


Blev en lång, skön och härlig promenad i en härlig kvällssol!


Nu ikväll har jag ätit världens största tallrik med havregrynsgröt..
Äppelmos och massa kanel, blev mätt och glad:)




Sängen nästa för imorgon väntar en ny dag! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0