Tell you something..





Dagen igår var en torsdag..
Det var en strålande morgon. Efter städet gick jag en promenad runt Växjö sjön, så fint!

Gick in på gymmet därefter och körde ett bröst, triceps och magpass.

Mor, jag och Lisa var ute på en härlig promenad..
Såg en fin orm, men som desvärre var stendöd :(

Härliga dofter av liljekonvaljer, ljuvligt..






Den årliga fina buketten till Mors Dag!

Har varje år plockat en stor, härlig bukett av finaste liljekonvaljer för att ge till min söta lilla mormor..
Men i år kunde jag inte det.. istället fick de stå så fint på graven hennes och lysa upp..
Tror nog hon känner både doften och värmen ifrån dem..






Dagen idag, fredagen har spenderats här.. Så fint och härligt som alltid:)
Vilka färger..







Det har fixats och plockats iordning inne i sommarstugan, jag har burit trädgårdsmöbler, det har
räffsats och burits massa löv..






Fikat såklart.. :)

Jag tog kastspöet och drog iväg några kast, men inte något..
Men det var ändå en härlig känsla att stå där på berget och njuta!







Lisa såg något konstigt där ute i vattnet, något runt, grått och hårt som hon blev förbannad på.. morrade och skällde lite..

Hehe, jag tyckte mest att det såg ut som en helt vanlig helt stilla sten ute i vattnet.. haha!

Hon är f ö r rolig :)








Ja, det är fint.. ser fram emot lite varmare dagar, härliga kvällar, skogspromenader, sitta i båten och kasta, meta..
Fika, plocka bär och svamp, mysa och njuta.. aahhhhh!!







Såhär kan man också göra..
Var någon stock som skulle flyttas, TUNG var den visst..
Tog ett spännband som jag virade runt mej och stocken och drog..

Japp, det lyckades, såklart.. jag ger mej inte!!

Så jag har fått mej en roligt träningspass idag :)







Fredagkväll, knappt 22.00 och jag är lite sliten och stel i kroppen..
Skönt med lördag imorgon!

Här i Växjö är det Vårstad i helgen, med allt vad det innebär.
Musik, kultur, folkfest på stan!



Jag ska nog ta mej en liten sväng och mysa runt..
Framåt kvällen blir det lite partaj så nu ska jag stryka finblåsan:)








Annars så har jag min garderob full med bikinis (som jag så gärna skulle vilja använda nu:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0