Isbjörnen är mitt favoritdjur idag.. (annars pingvinen:)




Lilla söta isbjörnen:)
Får passa på att mysa nu..

Vaknade pigg även att jag inte fick 8 timmars sömn inatt, som jag brukar försöka få till.

Det där som jag kört innan.. (ja, att jag inte behöver så mycket sömn, det var nog bara något jag hittade på:)
För kroppen mår så mycket bättre med någon mer timmes sömn..
Man behöver den återhämtningen!

Särskilt om man ska bli pigg, stor och stark!!

Men när jag var lite yngre tyckte jag det var riktigt jobbigt att gå o ch lägga sej och sova..
Fick lite ångest på något sätt, lite smått panik. Vet inte om jag var rädd för att inte vakna..
Drömde en del mardrömmar med..

Men alla har vi nog perioder då vi har svårt att sova..
Jag har haft många sådana..

Just nu sover jag gott, har inte svårt att somna och jag vaknar pigg:)
Skönt!!




Ja, hur kan man inte sova gott i coola mössan.. inhandlad på Liten i Åre.
Världens snällaste lille Pontus..
Idag sov och snarkade han ute i uterummet.. får passa på nu när man är på landet:)

Så mysig!





Färska, fina blommor till min kära mor..





En vacker liten domherre hittade fram..
Med sitt fina röda bröst satt den där stolt, visslade lite och tog sej några frön..

Jag gjorde lite torsk till lunch i ugnen, med färska champinjoner, paprika, purjolök och massor utav dill!
Gott..





Hemma hos mor trivs alla.. orkideérna blommar fantastiskt tillsammans med de gröna växterna..
I veckan blir det att handla lite blommor för plantering av blomlådor och krukor...

17 maj, men den där härliga vårvärmen hittar inte riktigt hit.. Inte till växjö iallafall.
Idag tycker jag att det har varit lite hurrvigt.. burr..




Imorse körde jag 30 minuter på cross trainern och löpbandet och även ett triceps och bröstpass..
Väldigt lugnt på gymmet nu..

Förmodligen är alla studenter fortfarande berusade efter en hård vecka och helg..(allkårsfestivalen)
Bakfyllan hinner väl precis komma lagom till helgen.. och då är det ju bara på det igen, hehe:)
Ångesten för Beach 2010.. är väl så tung så att många redan har gett upp..

Nu ikväll gick jag på Body Balance..
Skönt att sträcka ut kroppen och få en skön avslappning.
Tror att jag slumrade till lite.. kändes nästan som om jag snarkade till..

Helt mosig när man kom ut i gymmet..





Gräset blir grönt, bladen skiftar färg och ploppar upp överallt..
Husvagnen står redo för att fara ut på vägarna..

Många nyser och det är en jobbig tid för ganska så många...
Men jag njuter:)

Förlåt ni som är hyperallergiska.. men mej rör det inte i ryggen:)
Det är jag glad för!




Det är inte så många veckor till sommaren, ja till juni...
Då ska det ju vara varmt..
Ja, första doppet lär väl dröja..

Har ju blivit en sådan badkruka, riktigt fånigt..





Lika fint i skogen som alltid...
Jag bara går runt och njuter, tittar, andas, insuper allt..
Funderar på allt som jag har, på allt som gör mej glad!





Efter en stor tallrik havregrynsgröt nu ikväll är jag snart redo för duschen innan det blir sängen lite tidigare..





Imorgon väntar jobb, coachning på gymmet, träning, jobb och mer myyyyys med lillkillen:)





Sedan blir det såklart alltid promenader med lilla Lisa i skogen..
Vi försöker hitta olika stigar varje dag, gå olika håll, runt träd, över träd, nya vägar..





Nu när gräset är så grönt och härligt passar hästen på att beta lite;)
Mums mums..





Finns så mycket i skogen som blicken fastnar på.. roliga grenar, konstiga stenar..
Ibland undrar man verkligen om det är naturen som gjort sitt, eller om det är en jätte Avatar eller något som fixat till allt..

Häftigt är det!

Annars så är det mest räkningar på golvet när man kommer hem..
Finns det ingen rolig post?

Inga brev?
(vet att jag har tjatat om brev och brevskrivande innan, men jag saknar det)




Förutom det så trivs jag, trivs med mej själv, min frilla :) mitt jag!
Lite osäkerhet inför mej själv kan kännas, lite prestationskrav och press att prestera finns där..
Men försöker byta ut den till en skön energi, som ger mej glädje att vara glad och uppåt och pigg..



Ser fram emot lite roliga resor i sommar, lite roliga möten, roliga fester, roliga skratt, roliga stunder.. och mycket annat roligt:)

Det blir riktigt roligt:)..








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0