Gojibär.. och annat fruset i härliga färger..




Kan jag inte vara i Åre så får väl Åre komma till mej:)
Haft trevligt besök ett par dagar och det blev en långhelg för mej..
Lite ledigt och jag har haft sovmorgon vilket känns så lyxigt..

Men jag blir lite halvseg..
Ju mindre man gör desto mer seg blir man, väldigt konstigt kan jag tycka!






Det har varit en varm helg och nu har mössan åkt av och solbrillorna har åkt på..
Jag har köpt nya solglasögon och gömt mej i dom hela dan´..

Kvavt med åska och regn har även förgyllt denna helgen..
Lisa tyckte det var mindre roligt och skrämdes av det otäcka..

Hon lämnade mej själv i skogen i åskvädret.. hon sprang hem, räddas den som räddas kan:)





Det blev en grillkväll med finaste burgarna, öl och vin..

Det blev en regnig kväll på Evedal, Rock the Lake, festival..
Krunegård, Timo, Hoffmaestro..
Lite varm halvdan öl, rötjut i plastglas..

Bajjamajjor..





Det blir grönare och grönare.. sommaren börjar att närma sej med stormsteg..
Shorts och linne, första mjukglassen är intagen.

Mums, mums.. mjukglass i bägare med noisette och dajmkulor:)

Det blev en liten sväng på PM för en öl..







Promenader i skogen, myggbett på örsnibbarna, fästingbett på magen..







Första rundan på minigolfen är gjord..
58 slag.. så nu är det bara att träna:)






Härlig promenad i Bokhultet.. fläktande vind, ljummet vatten vid strandkanten..






Helt fantastiska färger i bokskogen.. som en sagovärld..
En färg så coolt grön..





Slingrande stigar..






Stora, mäktiga, höga träd.. raka och krokiga..






En värmande sol och thai wok vid sjön..






En härlig promenad runt Växjö sjön i solnedgången..







Myggstim, änder som glider runt på det stilla vattnet...







Discokulan finns på plats, konststråket runt sjön..







Det blev en bio i helgen, Shutter Island, sista innan den slutar att gå..
Bra film..



Idag är det måndagkväll och här sitter jag nu igen :)
Tillbaka till lite rutiner..

Tisdag imorgon men inget jobb på morgonen så en sovmorgon till får det bli!

Jaha, då var det även löning igen.
Var det inte det nyss?..

Men visst, det tackar jag för:)







Nu tackar jag även för mej här.. bara för ikväll..
Då rycker jag upp mej och känner mej uppryckt!
:)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0