Kärlek ger glädje.. och hopp..



Igår kväll var himlen förtrollande fin, helt cool med alla underbara färger..
Den här gången är inte bilden rättvis!

Men vackert var det..





Idag var det grått, grått, grått i Växjö..

Blåsigt och småregn så gott som hela dagen... tunga moln, ett mörker..
Inga färger någonstans, grått och halvsvart..
Lite matt och dött..





Lisa och jag var ute i skogen två vändor.. hittar alltid massa roliga saker.
Nu var vi hittat en kon (fotbollskon) som vi leker med varje dag när vi går förbi den..

Vi hittar roliga pinnar, freesbees och idag även en innebandyklubba..





Världens raraste och lugnaste Lisa.. eller?.. hehe..
Men idag blev jag faktiskt bara nertacklad en gång:)

Man har inte mycket att stå emot när hon kommer i full fart, med en 50 kilos vikt, rätt över mej..
Det är bara att krama träd och hoppas på det bästa, haha..





Ja,.. men inte ens den här mörka och sura dagen har kunnat dra ner på mitt leende!

Jag menar, det är ju friskt ute, man kan mysa runt i skogen, man kan kura ihop sig under en filt i tvsoffan, kolla filmer, mysa.. eller vara ute i blåsten och njuta..

Ja, man kan ju göra hur mycket som helst:)

Varför deppa ihop och sura över det sura vädret?!
Onödigt..
Bättre att gå in och njuta istället..

Läs en bok, måla en tavla, skriv en dikt eller baka en mumsig kaka och frossa lite!



Gör vad du vill så länge du gör vad DU vill..
Passa på att göra det som du mår allra bäst av med:)

Gör det ikväll...







Fredagkväll..

För en vecka sedan satt jag på tåget upp till Åre..
Önskar jag satt där just nu, även i denna stund..

Hade mer än gärna spenderat även den här helgen däruppe:)




Maj månad och snön ligger fortfarande så fint, inbjuder till lek och glädje:)
Så roligt att åka skidor!

Inget folk, härligt vårslask..

Riktigt vårvåder.
Sol ena sekunden, snö andra..

Men det är bara härligt:)





Headskidorna under fötterna och det flyter fint..





Ja, Årelandet, där vill jag bo!
Jag ångrar mej, jag vill inte bo i en svamp, jag vill bo i Åre:)





Ja, vilken otroligt trevlig helg det blev (även den :)
Rea hann vi med, skidåkning och partaj!

Lördagen blev supermysig..

Var framme vid 08 i Åre, där väntade framdukad frukost, allt som man kan önska, champagne och jordgubbar.. Jag toppade med nybakat bröd och blåbärsmarmelad:)

Ut i backen.. tjihoooo..

Under kvällen blev det god mat, vin och lite annat drickbart..
Dahlboms på det och en hel del drinkar intogs.. lite snurr i planeten och max på det!

Ojoj..

Söndag och sovmorgon, lite iallafall.. rea och skidåkning!
Piff och mer piff på kvällen!

Skidtestarmiddag med Åka Skidor på Broken!
God mat och god dricka..
Mycket mat, efterrätt, mycket drinkar.. ja, det blev visst mycket av allt!


Men som jag alltid säger:
Ska det va så ska det va!!

Vidare till sommarfesten på Dippan!
Färgglada drinkar fortsatte strömma in.. fantastiskt ju:)

Ja, det var en mycket trevlig kväll, trevligaste partyt på länge!
Men i Åre än inget kalas tråkigt.. Så är det bara!

Handlar väl mest om inställningen, som allt annat här i livet:)


Måndagen blev en söndag.. en lugn dag framför lite Avatar.. en mysig dag!
Alltid mysigt:)


Tåget rullade hem på kvällskvisten och jag ville inte alls lämna, ville inte alls hem, ville inte alls..
Men där kunde jag inte bestämma, inte då..



Jaja, det finns kvar och snart är jag där igen..
Och jag vet att det väntar på mej:)




Nu blåser jag iväg härnere..
Kan ju passa på att blåsa bort om jag ändå måste ..



Men jag fortsätter att le..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

k i k a n

Snäll, stark, rolig, trygg, skön, speciell skidåkande konstnär med en fin personlighet och en önskan om ett fortsatt roligt, givande, innehållsrikt och spännande liv… fullt av kärlek, utmaningar och överraskningar!!

RSS 2.0